اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

شروع فصل آلتکوین ها؛ کاهش قیمت بیتکوین به زیر ۴۳ هزار دلار

کاهش قیمت بیتکوین به زیر ۴۳ هزار دلار با شروع فصل آلتکوین ها


فعالان بازار بیتکوین ساکت نشسته‌اند و هیچ فعالیتی نمی‌کنند؛ دلیل این موضوع قیمت بیتکوین است که در روز پنجشنبه زیر ۴۳ هزار دلار معامله می‌شود. قیمت بیتکوین در هفته گذشته، پس از ناکامی صندوق
ETF بیتکوین در حمایت از قیمت‌ها، ۸ درصد کاهش یافت و این رمزارز پیشرو جای خود را به آلتکوین ها داد. از طرفی، هنوز ۱۱۰ روز دیگر تا هاوینگ بیتکوین باقی مانده است.

روند قیمت بیتکوین
روند قیمت بیتکوین – منبع: CoinGecko

قیمت بیت کوین در هفته گذشته نزدیک به ۸ درصد کاهش یافته پس از تصویب ‌ها به ۴۷.۵ رسید. شاخص فصل آلتکوین ها، عملکرد ۷۵ درصد از ۵۰ ارز دیجیتال برتر را ردیابی می‌کند. این شاخص عدد ۷۸ را برای قیمت بیت کوین نشان می‌دهد و حاکی از آغاز فصل آلت کوین‌ها در ۱۴ ژانویه است. از طرفی با نزدیک شدن به هاوینگ بیتکوین به احتمال زیاد افزایش قیمت بیتکوین را ببینیم. این رویداد پاداش استخراج بلوک‌های بیتکوین را کاهش می‌دهد و پاداش فعلی ماینرها را پس از نیمه چهارم آوریل به ۳.۱۲۵ بیتکوین در هر بلوک می‌رساند.

شاخص فصل آلتکوین ها
شاخص فصل آلتکوین ها – منبع: Blockchaincenter.net

 قیمت بیتکوین زیر ۴۳ هزار دلار

شروع فصل آلتکوین ها به احتمال زیاد روی قیمت بیتکوین تاثیر می‌گذارد زیرا سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دیگر را انتخاب می‌کنند. بیتکوین پایین‌تر از ۴۳ هزار دلار معامله می‌شود و در هفته گذشته نزدیک به ۸ درصد کاهش یافت.

چارت یک روزه BTC/USDT
چارت یک روزه BTC/USDT – منبع: TradingView

قیمت بیتکوین به زیر سطح فیبوناچی ۵۰ درصد رسید و ارزش این دارایی بین نوامبر ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ وارد سطح ۴۳۰۷۴ شد که مقاومت کلیدی در بهبود قیمت بیتکوین را نشان می‌دهد. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از سطح ۴۳۰۷۴ دلار می‌تواند نظریه روند نزولی قیمت بیتکوین را باطل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا