اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

لایت کن پرمصرف‌ترین ارز دیجیتال برای پرداخت

لایت کوین توانست در ماه دسامبر حجم معاملات و پرداخت‌های دیجیتال خود را افزایش دهد و به پرمصرف‌ترین ارز دیجیتال تبدیل شود.


لایت کوین برای دومین ماه متوالی در دسامبر به پرمصرف‌ترین ارز دیجیتال برای پرداخت تبدیل شد و از تمام توکن‌های اصلی از جمله بیتکوین پیشی گرفت. بر اساس داده‌های BitPay، سهم لایت کوین در پرداخت‌های جهانی از ۳۴.۵۲ درصد در نوامبر به ۳۸.۲۵ در دسامبر افزایش یافت. 

این افزایش سهم لایت کوین بالاترین رقم را برای لایت کوین ثبت کرده است. در حال حاضر، افراد بیشتری ترجیح می‌هند که کالاها و خدمات را با استفاده از لایت کوین بخرند و کمتر به سراغ بیتکوین و اتریوم می‌روند.

کل حجم انتقال لایت کوین
کل حجم انتقال لایت کوین – منبع: Glassnode

مقایسه لایت کوین و بیتکوین

تعداد تراکنش‌های بیتکوین در همان روز کمتر از تعداد تراکنش‌های لایت کوین بود، در حالی که ارزش دلار ارزهای دیجیتال منتقل شده روی این زنجیره نیز در ماه دسامبر افزایش داشت. حجم نقل و انتقالات لایت کوین به بالاترین سطح خود نسبت به ماه جولای رسیده و به طور متوسط ۲.۷ میلیون دلار است. 

علی رغم این شاخص‌های مثبت، لایت کوین نتوانست فشار صعودی روی توکن اصلی خود، Digital Silver، ایجاد کند و ۱۱ درصد از ارزش بازار خود را در ماه گذشته از دست داد. در حال حاضر، لایت کوین کمتر از رکورد قیمت خود در سال ۲۰۲۳ معامله می‌شود و نسبت NVT که با حجم معاملات همبستگی منفی دارد، به طور پیوسته در حال کاهش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا