اخبار بلاک‌چیناخبار تحلیلیاخبار صرافی ها

خطر سقوط بایننس کوین (BNB) تا ماه مارس بالاتر می‌رود

شاخص‌های فنی، بنیادی و درون زنجیره‌ای به افت بیشتر قیمت بایننس کوین (BNB) در ماه فوریه اشاره دارند.

مجموعه‌ای از شاخص‌های فنی، بنیادی و درون زنجیره‌ای به افت بیشتر قیمت بایننس کوین (BNB) در ماه فوریه اشاره دارند.

در ۱۳ فوریه، بایننس کوین (BNB) بدترین عملکرد روزانه خود را از نوامبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند و با ۸/۵ درصد کاهش به زیر ۲۸۵ دلار رسید. قیمت بایننس کوین (BNB) از آن زمان به بیش از ۲۹۸ دلار رسیده است، اما احتمال فروش مجدد آن همچنان بالاست. بیایید باهم نگاهی به دلایل افت قیمت این توکن بیندازیم.

کاهش قیمت بایننس کوین (BNB) در نتیجه شکست گوه صعودی 

کاهش مداوم قیمت بایننس کوین (BNB) به عنوان بخشی از یک الگوی افزایشی شکست گوِه رخ داد. لازم به ذکر است که در ۹ فوریه، بایننس کوین (BNB) از الگوی گوه افزایشی خود خارج شد و یک تنظیم معکوس نزولی با روند صعودی قیمت در محدوده‌ای شکل گرفت که توسط دو خط روند صعودی و همگرا تعریف می‌شود.

نمودار قیمت روزانه جفت ارز BNB/USD با تنظیم شکست گوه در حال افزایش
نمودار قیمت روزانه جفت ارز BNB/USD با تنظیم شکست گوه در حال افزایش – منبع: TradingView

به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، قیمت هدف سود گوه افزایشی را پس از کم شدن حداکثر فاصله بین خط روند بالا و پایین الگو از نقطه شکست اندازه‌گیری می‌کنند.

بنابراین، قیمت هدف گوه افزایشی بایننس کوین (BNB) نزدیک به ۲۵۰ دلار است که حدود ۱۵ درصد از قیمت‌های فعلی کمتر است. جالب اینجاست که سطح ۲۵۰ دلار نیز در ماه‌های می، سپتامبر و نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان سطح حمایتی عمل می‌کند.

شکست استیبل کوین بایننس (BUSD) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده 

فشار فروشی که در بازار بایننس BNB به وجود آمد، در درجه اول به دلیل سرکوب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و فشار روی شرکت ارز دیجیتال پکسوس (Paxos) بود.

قانون‌گذاران، شرکت پکسوس را متهم کرده اند که Binance USD را صادر کرده و آن را یک اوراق بهادار ثبت نشده می‌دانند. پکسوس قاطعانه این ادعا را رد کرده و خاطرنشان کرد که در صورت لزوم برای تأیید صحبت‌های خود به دادگاه خواهد رفت.

اما پس از این خبر ترس زیادی وارد فضای بازار شده است. برای مثال، براساس داده‌های سایت تحلیل Santiment، تعداد آدرس‌هایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ میلیون BUSD دارند از ۱۳ فوریه به‌طور چشمگیری کاهش یافته است و بیش از ۲۰۷ میلیون دلار کاهش معامله در استیبل کوین‌ها ثبت شده است.

تعداد آدرس‌هایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ میلیون دلار BUSD در اختیار دارند
تعداد آدرس‌هایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ میلیون دلار BUSD در اختیار دارند – منبع: Santiment

سایت تحلیلی Santiment خاطرنشان کرد: «این میزان افت قیمت در استیبل کوین‌ها خیره‌کننده است، به ویژه در حالی که سه استیبل کوین دیگر (Tether، USD Coin، Dai) شاهد جذب سهامداران بزرگی بودند. پیامدهای سیاست‌ها و تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به کاهش بیشتر قیمت بایننس کوین (BNB) کمک کرده است.»

این استیبل کوین، با کاهش قیمت، بیشترین حجم معاملات را در یک ماه مشاهده می‌کند و احتمالاً به این معنی است که سقوط BNB ادامه دارد.

حجم معاملات BNB
حجم معاملات BNB – منبع: Santiment

ترس، عدم قطعیت و تردید در بازار کریپتو: ماهی‌ها، نهنگ‌ها، کوسه‌ها BNB را دامپ می‌کنند

از دیدگاه فعالان بلاک چین، تمایل افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتال نسبت به نگهداری BNB در همه دسته‌بندی‌ها، که شامل سرمایه‌گذاران کوچک (ماهی‌ها) و سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ‌ها و کوسه‌ها) می‌شود، کمتر شده است.

تعداد آدرس‌هایی که ۰/۰۰۱ تا ۱۰ میلیون بایننس کوین (BNB) دارند در ژانویه ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی کاهش یافت و از آن زمان دیگر تغییر نکرده است. این امر احتمال ادامه روند نزولی این توکن در ماه فوریه را افزایش می‌دهد.

تعداد آدرس‌هایی که ۱۰۰۰ تا ۱۰ میلیون BNB دارند
تعداد آدرس‌هایی که ۱۰۰۰ تا ۱۰ میلیون BNB دارند – منبع: Santiment

از یک دیدگاه خوشبینانه‌تر، تعداد آدرس‌هایی که دارای ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار توکن BNB هستند به طور متوسط بهبود یافته است، که نشان می‌دهد برخی از نهنگ‌ها در حال خرید در قیمت‌های پایین بازار بودند.

سایت تحلیلی Santiment پذیرفت که ممکن است این روند نزولی در درازمدت ادامه پیدا نکند و گفت که ممکن است سرکوب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ترس و عدم قطعیت موقتی در بازار ایجاد کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا