اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

تحلیل وضعیت سه آلتکوین با الگوی صعودی: پلی گان (MATIC)، ریپل (XRP) و کازموس (ATOM)

حفظ الگوی صعودی برخی از آلتکوین‌ها خریداران را تشویق کرده تا روند صعودی غالب را ادامه بدهند.

تلاش بازار ارزهای دیجیتال برای ادامه روند بهبودی اولیه خود در بازه زمانی هفتگی، نشان می‌دهد که بازار همچنان در وضعیت عدم اطمینان است. 

دلیل این موضوع این است که تعدادی از آلتکوین ها نتوانستند بالاتر از نوسان سطح مقاومت قرار بگیرند، بنابراین احتمال اصلاح قیمت بیشتر وجود دارد. 

علیرغم یک مرحله اصلاحی در بازار، برخی آلتکوین ها الگوی صعودی خود را حفظ کردند که می‌تواند خریداران را تشویق کند تا روند صعودی غالب را ادامه بدهند.


پلی گان (MATIC)

چارت کندل پلی گان (MATIC)
چارت کندل پلی گان (MATIC) – منبع: Tradingview

در ۱۵ فوریه، قیمت متیک (ماتیک/MATIC) رکورد بزرگی را از قیمت ۱/۳ دلاری با الگوی کف گرد (شکل U در نمودار) به دست آورد. این الگوی برگشتی صعودی نشانه بهبود و معکوس شدن روند قیمت است.

بنابراین، این شکست می‌تواند به خریداران موقعیتی قوی برای صعود به سطوح بالاتر را فراهم کند. در حال حاضر، قیمت کوین پلی گان (Polygon) با قیمت ۱/۵۴ دلار، با افزایش روزانه ۱/۴٪ معامله می‌شود. با این حال، ممکن است قیمت پایین‌تر بیاید و سطح قیمت ۱/۴۶ دلار یا ۱/۳ دلار را مجدداً آزمایش کند تا پایداری آن در بالای سطح پشتیبانی جدید بررسی شود.

بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که اگر فشار خرید ادامه پیدا کند، افزایش قیمت پس از اصلاح منجر به روند صعودی قیمت تا ۱/۸۶ دلار خواهد شد.

 

ریپل (XRP)

چارت کندل ریپل (XRP)
چارت کندل ریپل (XRP) – منبع: Tradingview

قیمت کوین ایکس آر پی (XRP) با مجموعه‌ای از افت و خیزهایی که در محدوده قیمتی پایین‌تر شکل گرفته بود، نزدیک به یک ماه فاز اصلاحی ثابتی را از خود نشان داد. با این حال، این سقوط بخشی از یک الگوی صعودی معروف به نام «پرچم» است.

الگو پرچم در روند صعودی زمانی شکل‌ می‌گیرد که نمودار قیمت بعد‌ از صعود، وارد کانال‌ نزولی با شیب‌ کم شود و قیمت بین سقف و کف کانال دائماً در حال نوسان باشد.

یک مرحله اصلاح در طول شکل‌گیری این الگو، یک دوره تست مجدد کوتاه را قبل از شروع چرخه بهبود بعدی نشان می‌دهد.

در زمان انتشار این مقاله، قیمت ایکس آر پی (XRP) با قیمت ۰/۳۹ دلار و میزان ضرر ۰/۰۵ درصدی در روز معامله شد. بنابراین، تحت تأثیر الگوی پرچم، قیمت این کوین آماده شکستن خط روند مقاومت سربار است. این شکست بالقوه ممکن است نشان دهنده حرکت صعودی دوباره پس از فاز اصلاحی باشد.

در یک حالت صعودی مطلوب، این روند صعودی بالقوه می‌تواند از مرز ۰/۵ دلار فراتر رود.

 

کازموس (ATOM)

چارت کندل کازموس (ATOM)
چارت کندل کازموس (ATOM) – منبع: Tradingview

در طول سه ماه گذشته، کوین کازموس (اتم) شکل ساده‌ای از الگوی کف گرد را نشان داد. تحت تأثیر این الگو، قیمت این کوین از اول ژانویه تا کنون ۶۷/۸ درصد افزایش یافته و در سطح قیمت ۱۵/۴۶ دلار قرار گرفته است.

با این حال، در بحبوحه اصلاحات اخیر در بازار رمزارزها، قیمت اتم (ATOM) یک عقب نشینی جزئی تا سطح حمایتی ۱۳ دلار انجام داد. قیمت کوین باید از این الگو خارج شود، که نشان می‌دهد تمایل کاربران در بازار به خرید این کوین در قیمت‌های پایین است.

در زمان انتشار این مقاله، قیمت اتم (ATOM) در ۱۴/۱ دلار معامله می شود، اما با خریدار پایدار، باید از سطح مقاومت در قیمت ۱۵/۴۶ دلار فراتر برود. این شکست بالقوه می تواند یک روند صعودی قابل توجه را با هدف ۲۶ دلار به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا