اخبار بین المللاخبار صرافی ها

امکان استفاده از استیبل کوین ها در ژاپن تا ژوئن ۲۰۲۳

به گفته یک مقام مالی محلی، مقررات جدید ژاپن که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد با استفاده از استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر (USDT) ترید کنند، انتظار می‌رود حداکثر تا ژوئن ۲۰۲۳ تصویب شود.

آژانس خدمات مالی (FSA) کار بر روی رفع ممنوعیت توزیع داخلی استیبل کوین ها در ژاپن را شروع کرده و برنامه‌ریزی می‌کند که تا اواخر سال جاری استفاده از استیبل‌کوین‌های مشخصی را در معاملات ممکن کند.

سخنگوی FSA ژاپن در بیانیه‌ای به کوین تلگراف گفت: «این بدان معنا نیست که تمام محصولات خارجی وابسته به استیبل کوین بدون هیچ محدودیتی مجاز خواهند بود.»

نماینده FSA اظهار داشت که FSA فقط به استیبل‌کوین‌هایی در ژاپن اجازه فعال شدن می‌دهد که اطمینان حاصل شود از نظر امنیت کاربری مطمئن هستند. این سخنگو افزود، نمونه‌هایی از این موارد شامل صادرکنندگان خارجی می‌شود که در کشورهای خود مشمول مقررات مشابه در ژاپن هستند.

این مقام با تأکید بر اینکه پیش از نهایی شدن این تصمیم FSA هیچ اطلاعاتی در این رابطه منتشر نمی‌کند، تاکید کرد که اطلاع دقیقی نداریم که استیبل‌کوین‌های بنیادی مانند تتر یا USD Coin در آینده مجاز خواهند بود یا نه.

مقررات جدید استیبل کوین ژاپن بخشی از دستورات پیشنهادی کابینه و احکام دفتر کابینه در اصلاحیه قانون خدمات پرداخت سال ۲۰۲۲ است. قوانین جدید که در دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شدند، با هدف ایجاد الزامات برای ابزارهای پرداخت الکترونیکی و توسعه رویه‌های ثبت مرتبط  وضع شده‌اند.

طبق داده‌های رسمی، FSA نظرات عموم مردم را در مورد تغییرات قانون خدمات پرداخت تا ۳۱ام ژانویه ۲۰۲۳ می‌پذیرد و خاطرنشان کرد که مهلت اجرای قانون برای اوایل ژوئن تعیین شده است.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، پارلمان ژاپن لایحه‌ای را برای ممنوعیت استیبل‌کوین‌های خارجی در ژوئن ۲۰۲۲ تصویب کرد که بر اساس آن صادرکنندگان استیبل کوین ملزم می‌شدند چنین ارزهای دیجیتال را فقط به ین ژاپن یا یک ارز قانونی دیگر متصل کنند.

با قانون جدید، که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ اجرایی شود، ظاهراً بر بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها تأثیر گذاشته است چرا که هیچ کدام از ۳۱ صرافی ژاپنی ثبت شده در FSA از آن زمان عملیاتی مرتبط با استیبل کوین ارائه نکرده‌اند. برخی از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله کوین‌بیس و کراکن، اخیراً به دلیل بازار ضعیف ارزهای دیجیتال، فعالیت‌های خود را در ژاپن متوقف کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا