اخبار بیت کوین

رالی بیت کوین و رشد ۲۰۰ درصدی

ورود بیت کوین به منطقه سرخوشی و چرخش سرمایه بین دارندگان و سرمایه‌گذاران بیتکوین


بیت کوین (BTC) در سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده و رکوردها را شکسته و در ۱۳ مارس به بالاترین قیمت خود به بالای ۷۳ هزار دلار رسید.

رالی بیت کوین به چیزی دامن زده که پلتفرم گلس نود از آن به عنوان «سرخوشی» در بین سرمایه‌گذاران یاد می‌کند و منجر به فرآیند چرخش ثروت از دارندگان بلندمدت به شرکت‌کنندگان جدید بازار می‌شود.

رالی بیت کوین: ورود قیمت بیتکوین به منطقه سرخوشی

گزارش هفتگی آنچین از  پلتفرم گلس نود چهارمین چرخه جدید قیمت بیت کوین را با اوج قیمت ۶۹ هزار دلاری نشان می‌دهد. تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که رالی بیت کوین به بالای ۷۲ هزار دلار، بازار را وارد مرحله جدیدی کرده که از آن با عنوان منطقه سرخوشی یاد می‌کنند—مرحله‌ای که معمولاً با بالاترین رکوردهای تاریخی همراه است. 

ورود بیت کوین به منطقه سرخوشی
ورود بیت کوین به منطقه سرخوشی – منبع: Glassnode

شاخص ترس و طمع کریپتو آلترناتیو (Alternative’s Crypto Fear and Greed Index) حرص و طمع شدید را در منطقه ۸۱ نشان می‌دهد که حاکی از افزایش احساسات سرمایه‌گذاران و FOMO است.

نمودار ترس و طمع بیت کوین
نمودار ترس و طمع بیت کوین – منبع: Alternative.me

پویایی چرخش ثروت قیمت BTC با شروع رالی بیت کوین

پلتفرم Glassnode یک ویژگی کلاسیک بازارهای صعودی بیت کوین را شناسایی کرد: انتقال ثروت از سرمایه‌گذاران قدیمی به جوان. داده‌ها نشان می‌دهد که ثروت «Youngcoins» (که در ۳ ماه گذشته جابه‌جا شده است) از اکتبر ۲۰۲۳ در حدود ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.

این تغییر بر مخارج خالص سرمایه‌گذاران بلندمدت تأکید می‌کند، به طوری که نسبت ثروت دارندگان کوتاه‌مدت به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. تعداد کیف پول‌های جدید بیت کوین ۵۴ درصد افزایش یافته و به ۴۷۵۰۰۵ رسیده که نشان‌دهنده افزایش علاقه به بیت کوین است. 

افزایش تعداد آدرس‌های جدید بیت کوین
افزایش تعداد آدرس‌های جدید بیت کوین – منبع: Glassnode

تحلیل پلتفرم گلس نود نشان می‌دهد که از نوامبر ۲۰۲۳ به میزان دارایی بیت کوین هولدرهای کوتاه‌مدت بیش از ۸۱۰ هزار بیت کوین اضافه شده. از طرفی، با افزایش ۷۰ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تا به امروز، دارندگان بلندمدت سودهای خود را رزرو کردند و دارندگان کوتاه‌مدت تقاضای ورود به بازار را دارند. طبق گزارش‌های گلس نود، سود سرمایه‌گذاران بلندمدت به سطح بالایی رسیده که این مرحله همان مرحله سرخوشی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا