اخبار وب 3

یک فرصت طلایی برای بازاریابان دیجیتال در دنیای وب3

افزایش توجه شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در دنیای وب3


اکوسیستم وب3 می‌تواند یک فرصت طلایی برای بازاریابان دیجیتال باشد. نزدیک به ۲۰۰ شرکت در حال حاضر عمیقاً در حال بررسی چگونگی استفاده از فناوری وب3 هستند. در ۲۵ ژوئیه، Safary، یک شرکت تجزیه و تحلیل بازاریابی وب3، گزارشی جامع با عنوان «پتانسیل رشد وب3 در سال ۲۰۲۳» منتشر کرد. بر اساس این گزارش، بیش از ۷۰ استارت‌آپ مبلغی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در بخش بازاریابی دیجیتال Web3 جمع‌آوری کرده‌اند.

 کارآفرینان باید از وب3 استقبال کنند

این گزارش رشد وب2 را نشان می‌دهد، جایی که تعداد شرکت‌های بازاریابی از ۱۵۰ شرکت در سال ۲۰۱۱ به ۱۱ هزار شرکت در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و دهه ۲۰۱۰ را به «عصر طلایی بازاریابی دیجیتال» تبدیل کرد.

 با این حال، در سه سال گذشته، چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال به سمت محیطی با محوریت حریم خصوصی تغییر کرده است. بنابراین، کارآفرینان نیاز به تغییر مسیر خود و پذیرش بخش فناوری وب3 را احساس می‌کنند.

یافته‌های ذکرشده در این گزارش نشان می‌دهد که در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ شرکت در حال بررسی چشم‌انداز جدید رسانه‌های دیجیتال هستند که ۷۱ مورد از آنها در مجموع ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

پلتفرم‌های پیام‌رسانی و تحقیقاتی به‌عنوان بهترین دسته‌بندی‌ها شناسایی می‌شوند که هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب می‌کنند.

پلتفرم‌های تحقیقاتی مانند بازی‌های Yield Guide، بازارهای تعاملی ایجاد می‌کنند که کاربران را تشویق می‌کند تا پیشنهادات پاداشی را که می‌توانند دریافت کنند، تکمیل کنند. این امر ارتباط مستقیم برند و کاربر را نسبت به تبلیغات سنتی تسهیل می‌کند.

اهمیت داده‌ها در دنیای وب3

بر اساس این گزارش، این شرکت‌ها به برندها کمک می‌کنند تا ارزش مشتری را از طریق NFT و برنامه‌های پاداش با پشتوانه توکن حفظ کنند.

همچنین ابزارهای تحلیلی مانند Nansen و Dune وجود دارد که داده‌های زنجیره‌ای، پلتفرم و اجتماعی را برای کشف محرک‌های رشد در جوامع وب3 برای بازاریابان گرد هم می‌آورند. پلتفرم‌های تحلیلی مانند DappRadar این پتانسیل را دارند که یکی از بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان در فضای وب3 باشند، به شرط آنکه روی استراتژی‌های بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته Chiefmartec، یک شرکت تجزیه و تحلیل داده‌ها، صنعت بازاریابی شاهد افزایش ۱۱ درصدی در تعداد کل راه‌حل‌ها و خدمات بازاریابی بود که به مجموع ۱۱۰٣٨ رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا