اخبار بیت کوینخبر فوری

احتمال رسیدن بیت کوین به محدوده ۲۱/۴ هزار دلاری به تقلید از روند قیمت طلا

محدوده معاملاتی بیت کوین در صرافی ها به‌خوبی مشخص شده است اما همچنان زمینه برای شکست بیشتر این روند و تقلید از الگوی حرکتی طلا وجود دارد.

همانطور که در تحلیل‌ها هم پیش‌بینی شده بود که محدوده معاملاتی جدید بیت‌کوین بالای ۱۸هزار دلار خواهد بود، در ۲۰ ژانویه این ارز دیجیتال به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسید.

چارت کندل یک ساعته BTC/USD
چارت کندل یک ساعته BTC/USD – منبع: TradingView

 

محدوده قیمت بیت کوین به‌خوبی تعریف شده است

در حالی که سومین هفته معاملاتی ژانویه به پایان رسید، این جفت در وال استریت، هم‌جهت با سهام ایالات متحده بالا رفت. علیرغم تردیدها در مورد قدرت اساسی این روند افزایشی و براساس تجزیه و تحلیل دفترچه سفارش مبادله که عدد ۲۳هزار دلار را به عنوان منطقه مقاومت بزرگ بعدی برای شکستن نشان می‌دهد، بیت کوین همچنان از اصلاح قیمت قابل توجه اجتناب می‌کند.

در بخشی از تفسیر منابع Material Indicators (که برنامه‌ای برای آزمایش و اعتبارسنجی داده‌های بازار ارز دیجیتال است) درباره تنظیم دفترچه سفارش Binance، کمبود نقدینگی بیت کوین زیر ۱۸ هزار دلار و بالای ۲۳ هزار دلار نشانه‌ای برای عدم تمایل به معامله در آن سطوح به‌نظر می‌آید. طبق توضیحات آمده در متن این تفسیر، هیچ چیز مثل حرکت قیمت در محدوده سطح حمایت یا مقاومت نمی‌تواند تمایل افراد را برای معامله تغییر بدهد، اما به‌طور کلی و در حال حاضر، محدوده معاملات به خوبی تعریف شده است.

داده‌های دفتر سفارش BTC/USD
داده‌های دفتر سفارش BTC/USD – منبع: حساب توییتر Material Indicators

نمودار دیگری نشان از سطح حمایتی پیشنهادی قابل توجهی درست بالاتر از مرز ۲۰هزار دلار داشت. از منظر اهداف کوتاه‌مدت، معامله‌گر و تحلیل‌گر محبوب Crypto Ed امیدوار بود قبل از اینکه برگشت دوباره حرکت نزولی نمودار به سمت رقم ۱۹۸۰۰ دلار، یکبار به رقم ۲۱۵۰۰ دلار برسد.

او در یک ویدیوی یوتیوب بیان کرد: «هنوز معتقدم که به این عدد خواهیم رسید و حتی ممکن است در حال حاضر در همین مسیر باشیم.»

بیت کوین باید شکاف خود را با طلا کمتر کند

در یک مناظره توییتری، تحلیلگران باتوجه به جریانی که بین طلا و بیت کوین ادامه پیدا کرده بود، بیان کردند که در سال ۲۰۲۲، این دو حرکت کاملاً مشابهی داشتند.

در ادامه بحث و در اشاره به پیامدهای بازار بر سیاست صندوق ذخیره فدرال، این موضوع مطرح شد که بیت‌کوین به‌زودی این شکاف بین خودش و طلا را کمتر می‌کند.

قبلاً هم جفت ارز BTC/USD مسیر سقوط صرافی FTX و نزدیک شدن شرکت گروه ارز دیجیتال (DCG) به پایان عمر کاری خودش را دوباره طی کرده بود. 

نمودار خطی یک روزه مقایسه BTC/USD و XAU/USD
نمودار خطی یک روزه مقایسه BTC/USD و XAU/USD – منبع: TradingView

 

کارشناسان این حوزه، پس از بازگشت زودهنگام طلا از روند نزولی، انتظار یک حرکت تقلیدکارانه از بیت کوین داشتند.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا