اخبار بیت کویناخبار بین الملل

عجیب اما واقعی؛ کاهش ۳۴ درصدی نرخ هش بیتکوین به علت هوای سرد تگزاس

ماینرها با افزایش سرما در تگزاس مجبور به کاهش عملیات شدند و نرخ هش بیتکوین ۳۴ درصد کاهش پیدا کرد.


یخ زدگی ناگهانی در تگزاس به احتمال زیاد تاثیر زیادی در کاهش ۳۴ درصدی نرخ هش بیتکوین داشته است زیرا برخی از ماینرها در بحبوحه افزایش تقاضا در شبکه انرژی این ایالت مجبور به کاهش عملیات ماینینگ شدند. دمای هوا از ۱۴ ژانویه در بسیاری از مناطق تگزاس برای اولین بار، از زمان طوفان یخی عظیم در فوریه ۲۰۲۳، به زیر صفر رسید. 

بر اساس داده‌های YCharts، کل نرخ هش بیت کوین از بیش از ۶۲۹ اگزاهش در ثانیه در تاریخ ۱۰ ژانویه به تقریباً ۴۱۵ اگزاهش در تاریخ ۱۵ ژانویه کاهش یافت. جالب است بدانید که تگزاس تقریباً ۲۹ درصد از نرخ هش بیتکوین را در اختیار داشت و این ایالت چندین شرکت از جمله Marathon Digital، Riot Platforms، Bitdeer و Core Scientific را در خود جای داده است.

امسال برخلاف سال ۲۰۲۱، گزارش‌های کمتری از اختلالات در شبکه برق تگزاس وجود داشت. بسیاری از شرکت‌ها به برنامه شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (ERCOT) پیوستند زیرا این برنامه به آنها برای تنظیم بار روی شبکه ایالتی، در دوره‌های تقاضای بالا، کمک می‌کرد. 

استخراج‌کنندگان بیت کوین به عنوان تامین کنندگان انرژی عمل می‌کنند که در طول رویدادهای شدید آب و هوایی، با توقف عملیات خود، انرژی را در عرض چند دقیقه با قیمت ارزا‌ن‌تری در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

تقاضای بالا در تگزاس اغلب با گرمای شدید در تابستان و زمستان اتفاق می‌افتد که به طور بالقوه به زیرساخت‌های انرژی ایالت آسیب می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا