اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

قیمت بیت کوین با تست مجدد ۲۰ هزار دلاری در شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده روبرو می‌شود

مایکل ون دپوپ هشدار می‌دهد که صندوق ذخیره فدرال (فدرال رزرو)، آمریکا را از رکود و افزایش نرخ‌ها نجات نخواهد داد و دارایی‌های پرریسک آسیب خواهند دید.

تحلیل جدید نشان می‌دهد که ممکن است بیت کوین مجدد رقم ۲۰هزار دلار را تجربه کند و ایالات متحده در برنامه‌های خود برای کاهش تورم شکست خواهد خورد.

در یک به‌روزرسانی در یوتیوب در ۵ فوریه، مایکل ون د پوپ، مؤسس و مدیرعامل شرکت تجاری Eight، یکی از مشارکت‌کنندگان کوین‌تلگراف، هشدار داد که این موج برای دارایی‌های پرریسک تغییر خواهد کرد.

ایالات متحده احتمالاً به سمت رکود پیش می‌رود

در میان سردرگمی در مورد اینکه چگونه داده‌های کلان اقتصادی ایالات متحده ممکن است بر احساسات بازار تأثیر بگذارد ، ون دپوپ می‌گوید احتمال زیادی وجود دارد که روند بهبودی که در بازار کریپتو و سهام در سال جاری مشاهده شد ممکن است تبدیل به روند نزولی شود.

به عنوان مثال، بیت کوین در ژانویه شاهد افزایش ۴۰ درصدی بود، اما مانند برخی دیگر، ون دپوپ معتقد است که فوریه قرار است ماهی ناامیدکننده باشد.

او درباره وضعیت موجود در درازمدت گفت: «من فکر می‌کنم مردم باید درک کنند که کاهش تورم وجود ندارد و احتمال ادامه این روند نزولی در بازار وجود دارد.»

ون دپوپ در ادامه گفت که ایالات متحده به لطف افزایش نرخ بهره صندوق ذخیره فدرال احتمالاً دچار رکود خواهد شد.

اگر کاهشی در نرخ جفت ارز BTC/USD شروع به خودنمایی کند، هدف احتمالی تست مجدد بین ۲۰هزار تا ۲۱هزار دلار قرار دارد.

شرایط تا حد زیادی به نتیجه داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به ژانویه بستگی دارد که در تاریخ ۱۴ فوریه منتشر می‌شود. اگر این داده‌ها نشان دهند که کاهش تورم، کندتر از آنچه انتظار می‌رفت پیش می‌رود، به نفع دلار آمریکا و به ضرر دارایی‌های پرریسک تمام می‌شود.

براساس گزارش کوین تلگراف، شاخص دلار آمریکا (DXY)، پس از افت ۱۳ درصدی از اواسط سال ۲۰۲۲، زمانی که به بالاترین حد بیست سال گذشته رسید، در حال حاضر در مسیر تثبیت است.

ون دپوپ اضافه کرد: «در این صورت، هفته آینده احتمالاً دلار شروع به صعود می‌کند، یا هفته بعد از آن با شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) صعود می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که این نمودار را زیر نظر داشته باشید.»

چارت کندل یک روزه شاخص دلار آمریکا (DXY)
چارت کندل یک روزه شاخص دلار آمریکا (DXY) – منبع: TradingView

وضعیت نقدینگی خرس‌های بیت کوین تغییری نکرده است

در همین حین، دیگران در مورد پتانسیل عقب‌نشینی قیمت بیت کوین بحث می‌کنند، آن هم در آستانه هفته‌ای که از منظر اقتصاد کلان، اتفاق خاصی جلب توجه نمی‌کند.

تریدر معروف، کریپتو تونی، عقیده دارد که یک کف قیمت بالاتر، نقطه ورود بهتری برای پوزیشن‌های طولانی‌مدت‌ ایجاد می‌کند و استدلال می‌کند که بازار نزولی همچنان در جریان است. 

حتی اگر این روند، شروع یک بازار صعودی بود، که من هنوز معتقدم که اینطور نیست، هنوز هم می‌شود در عقب‌نشینی قیمت در کف قیمت بالاتر، با اطمینان بیشتری وارد بازار شد. 

با این حال، نوید بازار صعودی به گوش می‌رسد، از جمله از طرف IncomeSharks که یک پلتفرم آموزشی، تجزیه و تحلیل و پیش بینی در حوزه بازار و ارز دیجیتال است.

این پلتفرم در توییتی در ۳ فوریه گفت: «به نظر می‌رسد مردم هنوز در مورد اینکه چرا بازار اخیراً صعودی بوده است سردرگم هستند.»

با توجه به داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، جفت ارز BTC/USD در زمان نگارش این مقاله حدود ۲۳۴۰۰ دلار معامله شد و حدود ۱۵ ساعت تا بسته شدن بازار هفتگی ایالات متحده در همین قیمت باقی ماند.

«به یاد داشته باشید که اکثر گاوهای بازار هنوز رمزارزهای خود را نگه می‌دارند و نمی‌فروشند. خرس‌های بازار ازنظر وضعیت نقدینگی در همان وضعیت هستند. اما مطمئناً به آرامی تسلیم شده و خرید می‌کنند. سرسخت‌های بازار بیت کوین خریداری می‌کنند به این امید که قیمت این رمزارز کاهش پیدا می‌کند تا در آینده در قیمت بالاتری به فروش برسد.»

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا