اخبار دیفای

دارایی خزانه‌های دائو (DAO) برای اولین بار به ۲۵ میلیارد دلار رسید

دارایی‌های خزانه‌های دائو از ابتدای سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شده است.

به گفته DeepDAO، دارایی‌های خزانه سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) به سرعت در حال رشد است و به تازگی به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس آمار و ارقام پلتفرم دائو، در ۳۱ مارس، کل دارایی‌های سازمان‌های غیرمتمرکز مستقل رکورد ۲۵/۱ میلیارد دلار را شکست.

خزانه‌داری شامل کل دارایی‌هایی است که دائو ممکن است به صلاحدید خود از آنها استفاده کند. مالکیت دارایی‌های تحت مدیریت دائو شامل حساب‌های سهام و کارمزدهای پاداش نمی‌شود.

طبق گفته DeepDAO، حدود ۲۲ میلیارد دلار از این مجموع نقدینگی محسوب می‌شود و حدود ۳/۵ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری کنار گذاشته شده است.

لازم به ذکر است که دارایی‌های خزانه‌های دائو از ابتدای سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شده که در بازار نزولی موفقیت چندانی به حساب نمی‌آید.

کل دارایی‌های خزانه DAO
کل دارایی‌های خزانه DAO – منبع: DeepDAO

علاوه بر این، همانطور که توسط DeFiLlama گزارش شده است، رقم ۲۵/۱ میلیارد دلار حدود ۴۰٪ از کل ارزش قفل شده (TVL) برای کل دیفای را نشان می‌دهد. این عدد در حال حاضر ۶۱/۷ میلیارد دلار است که از ابتدای سال ۳۹ درصد افزایش یافته است.

DeepDAO یک موتور اکتشاف و تحلیل برای اکوسیستم دائو است که داده‌های مالی و دولتی را برای بخش در حال رشد فهرست و تحلیل می‌کند. DeepDAO گزارش می‌دهد که ۱۲۱۰۸ اکوسیستم دائو وجود دارد که ۲۳۵۳ مورد آن توسط این پلتفرم تحلیل شده است.

یکی از نمایندگان DeepDAO در گفت‌وگو با کوین تلگراف گفت که محرک‌های بزرگ DAOهای لایه دو با زیرساخت‌هایی هستند که اکنون از دیفای پیشی گرفته‌اند.

دانیل بار از DeepDAO گفت: «تا همین اواخر پروتکل‌های Uniswap و BitDao هر کدام با بیش از ۲ میلیارد دلار بزرگترین پروتکل‌ها بودند. اکنون با اضافه شدن Optimism، Arbitrum، Polygon، یک مجموعه کامل از DAOهای بزرگ در دست داریم.»

پروتکل Optimism Collective از نظر وجوه خزانه‌داری با ۵/۵ میلیارد دلار پیشتاز است که سهم بازار آن ۲۲٪ است و دومین ارائه‌دهنده راه‌حل‌های لایه دو اتریوم پس از Arbitrum One محسوب می‌شود.

با این حال، دارایی خزانه دائو آربیتروم ۴/۴ میلیارد دلار است و سهم آن ۱۷/۵٪ است.

پنج دائوی برتر باقیمانده عبارتند از BitDAO، Uniswap و Polygon با دارایی خزانه‌داری به ترتیب ۲/۶ میلیارد دلار، ۲/۵ میلیارد دلار و ۱/۵ میلیارد دلار.

طبق گزارش DeepDAO، فعال‌ترین دائو در هفته گذشته PancakeSwap با ۶۶ تصمیم بوده است. تعداد کل تصمیمات اتخاذ شده برای همه دائوهای تجزیه و تحلیل شده در ماه گذشته ۳۳۰۰ مورد بود که نسبت به ۳۷۰۰ تصمیم در ماه فوریه افت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا