اخبار بیت کوین

آیا بیتکوین یک میلیون دلاری در راه است؟

بیتکوین ممکن است پس از رویداد هاوینگ در سال ۲۰۲۴ به ۱ میلیون دلار برسد

 

آیا بیتکوین یک میلیون دلاری در راه است؟ اگرچه بیتکوین (BTC) در حال حاضر الگوی معاملاتی جانبی را تجربه می‌کند، اکثر افراد فعال در بازار کریپتو اطمینان دارند که این دارایی برای رشد قابل توجه قیمت خود در آینده آماده است. در واقع، رویداد هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ به عنوان یک کاتالیزور احتمالی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند ارزش اولین ارز دیجیتال را افزایش دهد.

در همین راستا، PlanB، تحلیلگر معاملات کریپتو، چندین مدل قیمت‌گذاری را در یک ویدیوی یوتیوب در ۲۸ ژوئیه مورد بحث قرار داد که می‌تواند فضایی را برای رشد بیتکوین به سطح ۱ میلیون دلار فراهم کند. وی تاکید کرد که از نظر تاریخی، بیتکوین پس از رویدادهای هاوینگ قبلی، با تمرکز بر مدل سهام به جریان (S2F) جهش قیمت قابل توجهی را ثبت کرده است.

مدل‌های ارزش‌گذاری بیتکوین
مدل‌های ارزش‌گذاری بیتکوین – منبع: PlanB

تحلیلگر PlanB در مورد اهمیت مدل و ارتباط آن با کمیاب بودن و قیمت بیت کوین توضیحاتی ارائه کرد. او تاکید کرد که مدل S2F ارتباط قابل توجهی را بین کمیاب بودن بیتکوین و ارزش بازار نشان داده است.

فرض اساسی این مدل در این مفهوم نهفته است که کمیاب بودن نقش مهمی در تعیین قیمت بیتکوین ایفا می‌کند و این کمبود را با استفاده از نسبت سهام به جریان تعیین می‌کند.

طبق گفته PlanB، این مدل نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در واکنش به کمبود فزاینده ناشی از رویدادهای هاوینگ، افزایش می‌یابد، ادعایی که توسط داده‌های تاریخی از هاوینگ‌های قبلی پشتیبانی می‌شود.

«شما هاوینگ سال ۲۰۱۲ را مشاهده می‌کنید که قیمت بلافاصله پس از آن جهش می‌کند. قیمت هاوینگ سال ۲۰۱۶ بلافاصله پس از آن و در سال ۲۰۲۰ به‌طور مشابه افزایش می‌یابد. دوره بعدی هاوینگ در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، بنابراین ما شاهد رشد این مدل هستیم.»

ارزش‌گذاری بیتکوین در سال ۲۰۲۴

لازم به ذکر است که طبق این مدل، بیت کوین باید در منطقه ۶۰ هزار دلار معامله شود، که می‌تواند منجر به واکنش‌های احساسی در بین سرمایه‌گذاران گردد. در بازه زمانی کوتاه‌مدت، این مدل پیش‌بینی می‌کند که پایه حمایتی اصلی بیت‌کوین تا یک میلیون دلار ممکن است سطح قیمت ۱۰۰ هزار دلار باشد که تا سال ۲۰۲۴ دستیابی به آن ممکن است.

جالب اینجاست که پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری دلاری با گزارش قبلی فینبولد مطابقت دارد که در آن ابزار هوش مصنوعی مولد Google Bard همان پیش‌بینی را ارائه کرده بود. بارد به مدل S2F تحلیلگر PlanB اشاره کرد که قیمت بیت کوین را نیز در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رساند.

به طور همزمان، شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که بیت‌کوین از الگوی دوره‌های پیش از هاوینگ قبلی تقلید می‌کند که قبل از افزایش قیمت قابل‌توجه برای این ارز دیجیتال آغاز شد. به طور کلی، رویداد هاوینگ یک نقطه عطف مهم در مسیر بیت کوین در رسیدن به بالاترین رکورد ارزش بعدی قیمت در نظر گرفته می‌شود.

تحلیل قیمت بیتکوین

در زمان نگارش این خبر، بیتکوین با ۲۹,۳۲۲ دلار معامله می‌شد، با افزایش جزئی کمتر از ۰/۲ درصد در ۲۴ ساعت گذشته، که تداوم روند حرکت ابن رمزارز را زیر مرز ۳۰,۰۰۰ دلار افزایش داد.

چارت قیمت هفت روزه بیتکوین
چارت قیمت هفت روزه بیتکوین – منبع: Finbold

در جاهای دیگر از جمله سایت TradingView، تحلیل تکنیکال بیت کوین عمدتاً نزولی است. بر اساس خلاصه‌ای از گِیج‌های یک روزه، احساس «فروش» برای بیتکوین روی عدد ۱۱ نشان داده می‌شود، در حالی که میانگین‌های متحرک نیز «فروش» را روی عدد ۹ نشان می‌دهند. اسیلاتورها وضعیت «خنثی» را روی عدد ۸ نشان می‌دهند.

تحلیل تکنیکال بیتکوین
تحلیل تکنیکال بیتکوین – منبع: TradingView

در واقع، بیت کوین تحت فشار باقی مانده است، به ویژه پس از شکست در بالای منطقه ۳۰ هزار دلار، سطحی که برای رکورد بالاترین قیمت سطح بسیار مهمی در نظر گرفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا