اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

هشدار اف‌بی‌آی درباره کلاهبرداری‌های کریپتو و سوءاستفاده از جویندگان کار

به گفته اف‌بی‌آی تبلیغات جعلی، جویندگان کار ناامید را مجبور به کلاهبرداری‌های کریپتو می‌کند.

 

  • اف‌بی‌آی درباره تبلیغات جعلی که متقاضیان را به کلاهبرداری ترغیب می‌کند، هشدار داده است. 
  • این کلاهبرداری‌ها توسط سندیکاها در جنوب آسیا تداوم پیدا کرده است.
  • کلاهبرداران اغلب جوانان آشنا با ارزهای دیجیتال را به عنوان قربانی هدف قرار می‌دهند.

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به جویندگان کار در ایالات متحده در مورد آگهی‌های جعلی که آنها را مجبور به کلاهبرداری در زمینه رمزارزها می‌کند هشدار داده است.

مجرمان، افراد جویای کار را به کشورهایی مانند کامبوج می‌کشانند و سپس قربانیان را، در صورت عدم پرداخت هزینه‌های مسکن و سفر، با اجرای قانون تهدید می‌کنند.

مقامات آسیایی به افراد جویای کار برچسب کارگران غیرقانونی می‌زنند

متقاضیان در مکان‌هایی با حضور مجرمین زندگی می‌کنند که از طرف آنها مجبور می‌شوند از سرمایه‌گذاران کریپتو کلاهبرداری کنند تا از پیگرد قانونی در امان بمانند. قربانیان مجبور به شرکت در کلاهبرداری‌های کشتار خوک (pig butchering) می‌شوند، که سرمایه‌گذاری‌های کریپتو را از طریق وعده روابط، رابطه جنسی یا مواد غیرقانونی جذب می‌کند. در این نوع کلاهبرداری که به آن قصابی (butchering) هم گفته می‌شود، یک فرد یا گروه هفته‌ها یا ماه‌ها تلاش می‌کند تا رابطه‌ای جعلی با فرد قربانی ایجاد کند. هدف نهایی این است که قربانی را وادار کنند تا از طریق نسخه مشابه یک وب‌سایت قانونی یا با انتقال وجه به یک آدرس کیف پول مبهم، در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند.

مقامات آسیای جنوب شرقی که جویندگان کار را کارگران غیرقانونی می‌دانند، این مشکل را تشدید می‌کنند. در یورش اخیر مقامات کامبوج، ۲۶۲ فرد خارجی تشخیص داده شدند که بدون مجوز کار می‌کردند.

سوراچات هاکپارن از پلیس سلطنتی تایلند گفت که قربانیانی که به علت جرایم سایبری به تایلند باز می‌گردند، اغلب تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

کلاهبرداری‌های کریپتو، کارمندان پشت‌میزنشین و فارغ‌التحصیلان را هدف قرار می‌دهد

سال گذشته، کارشناسان نسبت به قاچاق کارمندان پشت‌میزنشینی که شغل خود را در طول دوران پندمی کووید از دست دادند، هشدار داده بودند. این بیکاری باعث شد بسیاری از قربانیان با درآمد متوسط طعمه قاچاق شوند.

پاتریشیا هو، استاد حقوق هنگ کنگ، گفت که تبلیغات جعلی به طرز عجیبی مشروع به نظر می‌رسند.

هو می‌گوید: «قربانیان فریب می‌خورند تا در موقعیت‌هایی کار کنند که در ابتدا کاملاً قانونی و مشروع به نظر می‌رسند. به نظر می‌رسد افراد تحصیل‌کرده‌تر راحت‌تر قربانی این کلاهبرداری‌ها می‌شوند.»

سندیکاهای آسیای جنوبی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با دانش فنی بالا را هدف قرار می‌دهند که در مورد ارز دیجیتال اطلاعات دارند. اف‌بی‌آی به متقاضیان کار هشدار می‌دهد که از آگهی‌های شغلی با جزئیات شغلی مبهم و مزایایی که به طرز غیرمعمولی خوب به نظر می‌رسند، آگاه باشند و به شهروندان آمریکایی که در کار اجباری گرفتار شده‌اند توصیه می‌کند با سفارت ایالات متحده تماس بگیرند.

صندوق بین‌المللی پول گزارش داد که در مواردی، مقامات فاسد با مجرمان برای انتقال قربانیان به آن سوی مرزها همکاری می‌کنند.

 

مسیرهای برون‌مرزی قاچاق انسان از طریق کامبوج – منبع: La Strada International

به گفته موسسه مشاوره تحقیقات انسانی، مقامات آسیای جنوبی کمتر از سفارت به درخواست کمک قربانیان پاسخ می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا