اخبار بلاک‌چیناخبار دیفای

صرافی‌های متمرکز به دروازه‌هایی برای دیفای تبدیل خواهند شد

مروری بر اخبار صرافی‌های متمرکز، دیفای و بازار دیفای در هفته‌ای که گذشت

 

مدیرعامل بنیاد dydx پیش‌بینی جسورانه‌ای داشت مبنی بر اینکه صرافی‌های متمرکز در نهایت به دروازه‌ای برای دیفای تبدیل خواهند شد، در حالی که پالیگان ۲ زمینه را برای سلطه فعالیت غیرمتمرکز فراهم کرد.

هفته گذشته در بخش دیفای شاهد پیشرفت‌های جدیدی در پروتکل‌های اثبات دانش صفر (ZK-proofs) به‌عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیر نیز بودیم، چرا که پروتکل‌های دیفای بیشتری از این فناوری استقبال کردند.

لایحه جدید دیفای سنای ایالات متحده، از سوی دیگر، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد–البته نه لزوماً از نوع مثبت –چرا که بسیاری از سهامداران به انتقاد از قانون «غیرقابل اجرا» برخاستند.

۱۰۰ توکن برتر دیفای نیز هفته‌ای پر فراز و نشیب داشتند و بیشتر توکن‌ها در همان محدوده هفته قبل به روند خود ادامه دادند.

صرافی‌های متمرکز به دروازه‌هایی برای دیفای تبدیل خواهند شد

بنیاد dYdX–یک سازمان غیرانتفاعی مستقل دیفای که برای پشتیبانی از پروتکل dYdX تأسیس شده است–اخیراً یک شبکه آزمایشی عمومی برای آخرین نسخه خود، v4 راه‌اندازی کرده است. به گفته این بنیاد، این امر راه‌اندازی قریب الوقوع شبکه اصلی v4 را در اولویت قرار می‌دهد؛ چیزی که بنیاد ادعا می‌کند نشان‌دهنده تمرکززدایی کامل برای dYdX است.

راه‌اندازی شبکه آزمایشی در ۵ ژوئیه چهارمین نقطه عطف از پنج نقطه عطف dYdX را در نقشه راه سال ۲۰۲۲ به سمت تمرکززدایی نشان می‌دهد.

پالیگان ۲ مقدمات حکمرانی شیکه غیرمتمرکز را آغاز می‌کند

Polygon Labs کار بر روی پروژه توسعه شبکه را آغاز کرده که قصد دارد تمام بلاک‌چین‌ها و برنامه‌های کاربردی در شبکه پالیگان را در بر بگیرد و به دنبال دموکراتیک کردن فرآیند آپدیت و تشویق مشارکت جامعه است.

در ۱۹ ژوئیه، توسعه‌دهندگان این شرکت پیشنهاد اصلاح مکانیسم حاکمیتی برای نقشه راه آینده پالیگان ۲ را جهت ایجاد چندین لایه ۲ در شبکه مطرح کردند.

کوین سنتر و انجمن بلاک چین لایحه «غیرقابل اجرا» دیفای سنای ایالات متحده را محکوم کردند

نهادهای حامی صنعت کریپتو لایحه جدید پیشنهادی سنای ایالات متحده را به دلیل آنچه که آنها می‌گویند رویکردی مغشوش برای دیفای است، مورد انتقاد قرار دادند.

در ۲۰ ژوئیه، مرکز Coin Center و گروه حمایت از ارزهای دیجیتال، انجمن بلاکچین، بیانیه‌های جداگانه‌ای منتشر کردند که این قانون را به‌عنوان روشی «بهم ریخته»، «غیرقابل اجرا» و «غیرقانونی» برای تنظیم دیفای توصیف کردند.

راه‌اندازی پروتکل زنجیره‌ای متقابل چین لینک با هدف اتصال بلاکچین به شبکه مالی سنتی 

در میان محبوبیت فزاینده راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه ۲ مبتنی بر پروتکل‌های اثبات مبتنی بر دانش صفر، پروتکل نقدینگی مالی غیرمتمرکز Symbiosis با پشتیبانی از Linea، یک راه‌حل مقیاس‌گذاری ماشین مجازی اتریوم (zkEVM) مبتنی بر دانش صفر را برای مبادلات زنجیره‌ای متقابل توسعه‌یافته توسط ConsenSys را اضافه کرده است.

Symbiosis در بیانیه‌ای اعلام کرد که Linea یک مجموعه zkEVM آماده برای توسعه است، به این معنی که با اتریوم سازگار است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از بسیاری از زیرساخت‌های موجود برای ایجاد راه‌حل‌های چند دارایی استفاده کنند. Linea شامل بیش از ۱۰۰ پروتکل، ابزار توسعه‌دهنده و برنامه‌های غیرمتمرکز است که آن را به یک ابزار مقیاس‌پذیری بالقوه و مفید برای توسعه‌دهندگان در اکوسیستم اتریوم تبدیل می‌کند.

نمای کلی بازار دیفای در هفته‌ای که گذشت

ارزش کل بازار دیفای پس از سه هفته نزولی شاهد افزایش صعودی بود. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که ۱۰۰ توکن برتر دیفای بر اساس ارزش بازار هفته‌ای صعودی داشته‌اند و بیشتر توکن‌ها با رنگ سبز معامله می‌شوند. کل ارزش قفل شده در پروتکل‌های دیفای زیر ۵۰ میلیارد دلار باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا