اخبار بیت کوین

بلک راک در مسیر آماده‌سازی برای راه‌اندازی ETF بیتکوین؛ سرمایه‌گذاران آماده می‌شوند!

بلک راک به دنبال راه‌اندازی ETF بیتکوین و جذب سرمایه نقدی

 

به نظر می‌رسد که بلک راک در حال راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیتکوین است. یک تیکر برای iShares Bitcoin Trust و IBTC توسط Depository Trust & Clearing Corporation فهرست شده است.

DTCC در واقع یک چشم‌انداز از زیرساخت‌های بازارهای مالی ایالات متحده است. این شرکت سالانه فروش سهام به ارزش ۲/۳ کوادریلیون دلار (این مبلغ معادل ۱ میلیارد بار ۲/۳ میلیون دلار است) را ثبت می‌کند. 

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، در توییتر خود اطلاعات جدیدی در مورد این شرکت ارائه کرد. این خبر به دنبال اخبار هفته گذشته آمده است. در خبرهای هفته گذشته عنوان شد که طبق آخرین اصلاحیه درخواست مدیر صندوق، سرمایه‌گذاران اولیه می‌توانند هزینه تامین این محصول را بپذیرند.

بزرگترین مدیر صندوق جهان عنوان کرد که برای واریز سرمایه اولیه و خرید سهام در ماه اکتبر اقدام می‌کند. تاریخ دقیق از اصلاحیه حذف شده بود، هرچند بخش عمده اصلاحیه حاکی از آن است که سرمایه‌گذار در این ماه خرید خود را انجام می‌دهد. یک سرمایه‌گذار قصد دارد که ابتدا ETF را بخرد و سپس آن را در بورس معامله کند. 

بلک راک، با دارایی ۹/۵ تریلیون دلار، هفته گذشته اصلاحیه خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد. درخواست‌های تایید ETF بیت کوین از طریق تعداد پیش‌نویس صورت می‌گیرد. بعد از آن کمیسیون بازخورد می‌دهد و قبل از تایید یا رد شدن، یک دور اصلاح می‌شوند و دوباره آن‌ها را ثبت می‌کنند.

بخش سرمایه‌گذاری اولیه بلک راک در پرونده ETF بیت کوین لزوماً به این معنی نیست که ETF بیتکوین این ماه یا ماه آینده راه‌اندازی می‌شود، هرچند کارشناسان در مورد تغییرات این شرکت در توییتر خود صحبت‌هایی کرده‌اند. 

اسکات جانسون، شریک Van Buren Capital، با اشاره به این تغییرات ادعا کرد که بلک راک ممکن است «در این ماه به دنبال سرمایه‌گذاری با پول نقد باشد» و بالچوناس بر اهمیت این موضوع تأکید کرد.

ETF وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری است و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که سهامی را بخرند که قیمت پایه یک دارایی است. یک ETF بیتکوین به تمام معامله‌گران این فرصت را می‌دهد که بدون نیاز به معامله با یک صرافی یا ذخیره ارز دیجیتال، وارد دنیای رمزارز و بیتکوین شوند.

قانون‌گذاران به صندوق‌های ETF بیتکوین چراغ سبز نشان دادند اما این موضوع به معاملات و قیمت ETF آتی ارزهای دیجیتال بستگی دارد. البته ناگفته نماند که قانون‌گذاران محصولات نقدی را رد کردند.

کارشناسان بر این باورند که ETF بیتکوین زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنیم تایید می‌شود. از طرفی، برخی از تحلیلگران در Bloomberg Intelligence بر این باورند که احتمال تایید ۹۰ درصدی در ماه ژانویه وجود دارد.

بلک راک، غول وال استریت در ماه ژوئن برای ETF بیت کوین درخواست داد و قیمت این ارز دیجیتال به شدت بالا رفت. لری فینک، مدیرعامل شرکت بلک راک بیان کرد که بیتکوین یک دارایی بین‌المللی است و در مورد دیجیتال‌سازی طلا توسط کریپتو صحبت کرد.

بازیگران اصلی وال استریت مانند VanEck، WisdomTree و Valkyrie نیز برای چنین سرمایه‌گذاری درخواستی را برای قانون‌گذاران برتر ارسال کردند. برخی از تحلیلگران گفتند که تصویب چنین محصولی باعث ورود سرمایه جدید به بازار کریپتو و افزایش قیمت بیتکوین می‌شود. 

هرچند برخی از تحلیلگران تردید بیشتری دارند چرا که ETFهای کریپتو در حال حاضر در اروپا و کانادا فعالی هستند اما این موضوع کمکی به ورود حجم عظیم سرمایه به این فضا نکرده است.

به گفته CoinGecko، بیتکوین در حال حاضر با قیمتی بیش از ۳۱ هزار دلار معامله می‌شود و این تقریباً ۴ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. این دارایی از ابتدای سال به میزان قابل توجهی افزایش یافته و با قیمت ۱۶۶۱۵ دلار معامله می‌شود. اما همچنان ۵۵ درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی مبلغ ۶۹۴۴ دلار در نوامبر سال ۲۰۲۱ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا