اخبار اتریوماخبار بیت کویناخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

راه‌اندازی کارت بای‌بیت در بریتانیا و اتحادیه اروپا توسط مسترکارت (Mastercard)

دسترسی جهانی به کارت بای‌بیت

سومین صرافی پربازدید ارزهای دیجیتال در جهان، بای‌بیت (Bybit)، از انتشار یک کارت نقدی صادر شده توسط Moorwand و پشتیبانی از شبکه مسترکارت (NYSE: MA) خبر داد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در تاریخ ششم مارس، کاربران می‌توانند به راحتی از دنیای ارزهای دیجیتال به دنیای فیات نقل مکان کنند و با استفاده از این کارت از دستگاه‌های خودپرداز خرید کنند یا پول نقد دریافت کنند.

با استفاده از کارت بای‌بیت (Bybit Card)، مصرف‌کنندگان می‌توانند هنگام پرداخت مستقیم برای محصولات و خدمات با استفاده از دارایی‌های ارز دیجیتال خود، نیاز به واسطه‌ها و سایر ارائه‌دهندگان را دور بزنند.

مشتریان در کشورهای واجد شرایط در اروپا و بریتانیا که فرآیندهای KYC و AML مربوطه را تکمیل کرده‌اند، می‌توانند در صورت فراهم شدن دسترسی از این سرویس استفاده کنند.

پس از راه‌اندازی، کارت بای‌بیت از یک گروه اصلی از ارزهای دیجیتال، از جمله BTC، ETH، USDT، USDC و XRP پشتیبانی می‌کند. البته ممکن است در آینده ارزهای دیجیتال بیشتری را نیز پشتیبانی کند.

نحوه کار این کارت به این شکل است که در صورت درخواست پرداخت، موجودی باقیمانده مشتری در این دارایی‌های دیجیتال، بسته به موقعیت مکانی مشتری، فوراً به یورو یا پوند بریتانیا تبدیل می‌شود.

دسترسی جهانی به کارت بای‌بیت

بای‌بیت قصد دارد این کارت فیزیکی را در ماه آوریل ارائه کند و مشتریان این کارت‌های پلاستیکی را از طریق پست دریافت کنند.

کارت بای‌بیت به افراد امکان برداشت از طریق باجه‌های خودپرداز و خرید مستقیم از فروشگاه‌ها را می‌دهد.

کریستین راو، معاون ارشد Fintech و Crypto Mastercard اروپا، اظهار داشت: «مستر کارت به مشتریان، بازرگانان و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که ارز دیجیتال–سنتی یا رمزنگاری–خود را به هر شکلی که می‌خواهند، با اطمینان و امنیت کامل منتقل کنند. این دست خدمات، به ما انگیزه می‌دهد تا با در دسترس‌تر کردن دارایی‌های دیجیتال در سراسر اکوسیستم، به نوآوری در روش‌های پرداخت ادامه دهیم.»

شایان ذکر است که این اقدام به دنبال تصمیم ویزا (NYSE: V) برای راه‌اندازی بیت‌کوین و کارت‌های کریپتو در بریتانیا و ۴۰ کشور آسیا و اقیانوسیه (APAC) در ماه فوریه صورت گرفت.

علیرغم پیشرفت‌های متعدد در باز کردن مسیر تجارت خود به سمت بخش ارزهای دیجیتال، غول‌های پرداخت نیز به دلیل ترس از ثبات آن، سرمایه‌گذاری بیشتر خود را در این بخش متوقف کرده‌اند.

با این حال، ویزا از آن زمان بر تعهد خود به ارزهای دیجیتال تاکید کرده و گزارش‌هایی منتشر کرده است مبنی بر اینکه قصد دارد به دلیل شرایط نامشخص بازار، تلاش خود را برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال از سر بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا