اخبار صرافی ها

معرفی کیف پول MPC برای افزایش امنیت کاربران

تکنولوژی کیف پول MPC برای افزایش امنیت کاربران و ساده‌سازی تجربه کاربری


صرافی ارزهای دیجیتالی Bitget یک کیف پول محاسباتی چندجانبه، کیف پول MPC، را معرفی کرده است که اقدامات امنیتی پیشرفته و رویکرد کاربرپسند برای مدیریت دارایی‌ها دارد.

کیف پول MPC یک نوآوری در ذخیره سازی رمزارزها محسوب می شود که از پروتکل‌های رمزنگاری برای تقسیم توزیع کلیدهای خصوصی بین چندین طرف به طور ایمن بدون افشای آنها برای دیگران استفاده می‌کنند.

در تلاش برای تقویت امنیت و مدیریت کلید برای کاربران خود، صرافی بیت گت به‌عنوان یک صرافی برجسته ارزهای دیجیتالی و پلتفرم مشتقات، از یک سرویس کیف پول جدید با استفاده از فناوری محاسبات چندجانبه رونمایی کرده است. این رویکرد نوآورانه، به دنبال راه‌اندازی سرویس کیف پول انتزاعی حساب آن‌ها با استفاده از پروتکل مقیاس‌پذیری اتریوم استارک‌نت در جولای ۲۰۲۳، هدف آن ایجاد انقلابی در مدیریت کلید خصوصی و دارایی است.

فناوری محاسبات چندجانبه یا MPC از مکانیزم تولید کلید توزیع شده استفاده می‌کند که چندین سهم کلید را در مکان‌های مختلف کنترل شده توسط چندین طرف توزیع می‌کند. این رویکرد پیشگامانه یک فرآیند مجوز تراکنش را امکان‌پذیر می‌سازد که نیاز به مشارکت صاحبان این سهام کلید خصوصی توزیع‌شده برای امضا و مجوز دادن به تراکنش‌ها را فراهم می‌کند و امنیت را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

کیف پول MPC بیت گت امنیت کاربران را افزایش می‌دهد

یکی از ویژگی‌های قابل توجه کیف پول MPC بیت گت حذف استانداردهای سنتی این صنعت برای تکیه بر کاربران برای ذخیره یا به خاطر سپردن عبارت ورود و کلیدهای خصوصی است. در عوض، دارایی ها از طریق سیستم احراز هویت مبتنی بر رمز عبور مدیریت می‌شوند. این تغییر استراتژیک نه تنها تجربه کاربر را ساده می‌کند، بلکه خطر مرتبط با قرار گرفتن در معرض کلید خصوصی تک نقطه‌ای را نیز حذف می‌کند.

هدف کلی بیت گت ارائه تجربه‌ای یکپارچه مشابه محصولات و خدمات سنتی Web2 است. کیف پول MPC بر اساس یک طرح امضای آستانه ساخته شده است که از «اعداد اول بزرگ» ایمن استفاده می‌کند و یک سیستم راه‌اندازی آستانه ۲/۳ دارد.

این راه‌اندازی به کاربران درجه یک مصرف‌کننده پاسخ می‌دهد، و برای تکمیل امضا و مجوز معامله، تنها به دو سوم کل سهام کلیدی نیاز دارد. سهم کلید نهایی به طور ایمن در یک سرور ابری پشتیبان ذخیره می‌شود و سطح بالایی از عدم تمرکز و امنیت را تضمین می‌کند.

کیف پول MPC بیت گت در تلاش برای کاهش خطرات مرتبط با سهام‌های کلیدی در دستگاه‌های قدیمی یا فراموش شده، مکانیزم اشتراک‌گذاری مجدد را معرفی می‌کند. این ویژگی اشتراک‌گذاری‌های کلیدی را در دستگاه‌های قدیمی‌تر با اتصال دستگاه‌های جدیدتر باطل می‌کند، امنیت کلی را تقویت می‌کند و احتمال به خطر افتادن را کاهش می‌دهد.

کاربران می‌توانند رمزهای عبور تراکنش مستقل را پیکربندی کنند و اطمینان حاصل کنند که سهام کلیدی که توسط سرور بیت گت نگهداری می‌شود فقط با رضایت کاربران می‌تواند برای تکمیل امضاها استفاده شود. این لایه امنیتی اضافی، کنترل را محکم در دست صاحبان دارایی قرار می‌دهد.

راه‌اندازی کیف پول MPC بیت گت بر اهمیت فزاینده ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال در اکوسیستم دارایی دیجیتال گسترده‌تر تأکید می‌کند. خرابی‌های اخیر صرافی‌های متمرکز مانند FTX باعث تمرکز مجدد بر روی راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ایمن و کنترل شده توسط کاربر شده است.

در یک توسعه مرتبط، تولیدکننده کیف پول سخت‌افزاری لجر در مارس ۲۰۲۳ مبلغ قابل توجه ۱۰۹ میلیون دلاری جمع‌آوری کرد. این تزریق بودجه برای توسعه تولید سخت‌افزار و کاوش در توسعه محصولات جدید در نظر گرفته شده است. تعهد تزلزل‌ناپذیر لجر به راه‌حل‌های امنیتی و کاربرپسند با فشار صنعت گسترده‌تر برای افزایش ایمنی دارایی‌های ارزهای دیجیتال همسو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا