اخبار بین الملل

گزارش بانک مرکزی اسپانیا: ۶۵ درصد اسپانیایی‌ها از یورو دیجیتال استقبال نمی‌کنند!

اسپانیایی‌ها به یورو دیجیتال اعتماد ندارند!

 

بانک اسپانیا اخیرا گزارشی منتشر کرد و در این گزارش آمده است که اسپانیایی‌ها بیش از هر چیزی از پول نقد استفاده می‌کنند و اعتماد کمی به یورو دیجیتال دارند. این گزارش نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از شهروندان اسپانیایی از یورو دیجیتال استفاده نمی‌کنند زیرا با گزینه‌های پرداخت سنتی احساس راحتی بیش‌تری دارند.

تمایل اسپانیایی‌ها به پول نقد

گزارش اخیر بانک اسپانیا نشان می‌دهد که یورو دیجیتال آتی یا همان ارز دیجیتال پیشنهادی بانک مرکزی اروپا (CBDC) مورد استقبال قرار نگرفت. این گزارش استفاده اسپانیایی‌ها از پول نقد را بررسی کرد و در این بررسی از ۱۶۰۶ شهروند عمومی، ۱۶۱۶ فروشگاه کوچک و نهادهای خدماتی کمک گرفت.

بر اساس این گزارش، پول نقد پرمصرف‌ترین روش پرداخت برای اسپانیایی‌هاست و ۶۵ درصد از جمعیت اسپانیا روزانه از پول نقد استفاده می‌کنند. مردم اسپانیا پرداخت‌های خود را با کارت‌های اعتباری و نقدی انجام می‌دهند، هرچند از برنامه‌های پرداخت و پرداخت‌های الکترونیکی نیز استفاده می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که حتی با وجود محدودیت ۱۰۰۰ یورویی برای پرداخت‌های نقدی و کاهش دستگاه‌های خودپرداز، اسپانیایی‌ها همچنان پول نقد را به عنوان روش اصلی خود ترجیح می‌دهند.

آمار یورو دیجیتال

یورو دیجیتال هنوز برای اسپانیایی‌ها یک ارز ناشناخته است و تنها ۲۰ درصد از جمعیت عمومی از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل عدم آگاهی از روش پرداخت دیجیتال، اکثر کاربران روش استفاده از این یورو را چندان دوست نداشتند.

در هر صورت اولویت برای یورو دیجیتال کمتر می‌شود زیرا با افزایش سن جمعیت، تنها کاربران جوان به سمت پرداخت‌های آنلاین روی می‌آورند. ۳۴ درصد از شهروندان بین ۱۸ تا ۲۴ سال به پرداخت آنلاین و استفاده از یورو دیجیتال روی خوش نشان دادند در حالی که تنها ۷ درصد از کاربران بالای ۶۵ سال از این روش پرداخت استقبال کردند.

اتحادیه اروپا هنوز در مورد صدور یورو دیجیتال تصمیم قطعی نگرفته است اما این پروژه اخیراً در مرحله آماده‌سازی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا