اخبار بین الملل

معاملات کریپتو در بورس سهام فرانکفورت یا دویچه بورس

گامی جدید به سوی پذیرش بیشتر کریپتو در آلمان

 

بزرگترین بورس سهام و اوراق بهادار در آلمان، دویچه بورس، اعلام کرده که توسعه اوراق بهادار دیجیتال D7 با پشتوانه بلاک چین خود را تسریع می‌بخشد و یک پلتفرم برای معاملات دارایی‌های دیجیتال ایجاد خواهد کرد.

بورس اوراق بهادار آلمان، Deutsche Börse AG ، که دفتر مرکزی آن در فرانکفورت قرار دارد، ارزهای دیجیتال را در اولویت استراتژی خود برای چند سال آینده قرار داده است. بر اساس گزارش استراتژیک «Horizont 2026» که در ۷ نوامبر منتشر شد، دویچه بورس به دنبال توسعه پلتفرم‌های دیجیتال برای دارایی موجود و  دارایی‌های جدید است.

این شرکت معتقد است که در درازمدت، پتانسیل رشد بیشتری از سوی فناوری‌های جدید وجود دارد، مخصوصاً از طریق دیجیتالی کردن دارایی‌های موجود یا دارایی‌های جدید. از این رو، دویچه بورس قصد دارد توسعه ثبت اوراق بهادار دیجیتال D7 با پشتوانه بلاک چین خود را تسریع بخشد و یک پلتفرم معاملاتی برای دارایی‌های دیجیتال ایجاد کند.

این پلتفرم معاملاتی دارایی‌های دیجیتال تنها به سرمایه‌گذاران نهادی خدمات ارائه می‌دهد و این خدمات شامل توکنیزه کردن، معاملات، تسویه و نگهداری اوراق بهادار و ارزهای دیجیتال می‌شود. این بیانیه همچنین به استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیز اشاره می کند، اما به جزییات آن نمی‌پردازد.

دویچه بورس اولین بورسی نخواهد بود که معاملات دارایی‌های دیجیتال را تسهیل و پشتیبانی می‌کند. دومین بورس بزرگ آلمان، Boerse Stuttgart، در آوریل ۲۰۲۲ شروع به ارائه خدمات معاملات ارزهای دیجیتال به مشتریان خود کرد. بورس لندن نیز قرار است در سال ۲۰۲۴ خدمات تسویه حساب نقدی را با قراردادهای آتی بیتکوین و قراردادهای Options ارائه دهد. 

بورس فرانکفورت  قبلاً هم با خدمات کریپتو سر و کار داشته است. در سال ۲۰۲۱، صرافی دیجیتال آن، Deutsche Börse Xetra، محصول قابل معامله در بورس لایت کوین (ETP) از ETC Group مستقر در لندن را به لیست خود اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا