اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

نخست وزیر هند خواستار اجماع جهانی برای مقررات ارزهای دیجیتالی است

اهمیت مقررات یکپارچه برای فناوری‌های نوظهور و تأکید هند بر اجماع جهانی برای وضع مقررات ارزهای دیجیتالی

 

نخست وزیر هند، نارندرا مودی، در گفت‌وگویی با Business Today خواستار اجماع جهانی برای مقررات ارزهای دیجیتالی شد.

پذیرش تغییرات تکنولوژیکی

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در گفت‌وگویی با Business Today، شتاب سریع و غیرقابل توقف نوآوری‌های فناوری را برجسته کرد. وی با تأکید بر اهمیت پذیرش و هماهنگ‌سازی چنین پیشرفت‌هایی، گفت: «تکامل سریع فناوری غیرقابل انکار است–مقاومت در برابر آن یا انکار آن بیهوده است. از این رو، تمرکز ما باید به سمت یک رویکرد فراگیر و استاندارد هدایت شود.»

مقررات یکپارچه برای فناوری‌های نوظهور

مودی در ادامه بر اهمیت وجود یک روش ثابت در شکل‌گیری مقررات برای فناوری‌های نوظهور استدلال کرد. اصل هدایت‌کننده چنین مقرراتی نباید به یک ملت یا مجموعه‌ای از ملت‌ها محدود شود. او تصریح کرد: «فناوری‌های نوظهور، از جمله ارزهای دیجیتال، بر ضرورت وجود استانداردها و مقررات بین‌المللی تأکید دارند.»

او ایده یک مدل اجماع محور بین‌المللی را مطرح کرد که از صنعت هوانوردی الگو می‌گیرد. «حوزه هوانوردی، خواه کنترل ترافیک هوایی باشد یا اقدامات امنیتی، به هنجارها و استانداردهای پذیرفته شده جهانی پایبند است. ما به یک رویکرد مشابه جهانی و اجماع محور برای فناوری‌ها نیاز داریم، رویکردی که نگرانی‌های ما را نیز برآورده کند.»

نقش هند در بحث‌های رمزارز گروه ۲۰

مودی با روشن کردن نقش محوری هند در دوران ریاست‌جمهوری گروه ۲۰، تاکید خود بر مباحث بدهی و ارزهای دیجیتال را آشکار کرد. «طی ماه‌های اخیر، ریاست گروه ۲۰ به شدت بر بحث‌های ارزهای دیجیتال متمرکز بوده است. نگرانی‌های ما از بخش ثبات مالی فراتر رفته و به پیامدهای کلان اقتصادی آن، به‌ویژه در مورد کشورهای نوظهور و در حال توسعه، پرداخته‌ایم.»

تحت هدایت کشور هند، گروه ۲۰ به درک مشترکی در مورد نگرانی‌های مربوط به کریپتو دست پیدا کرده و نهادهای تنظیم‌کننده هنجار را مطابق با اجماع هدایت کرد. مودی در پایان گفت: «ما در این دوران تصدی شاهد سمینارها و گفت‌وگوهای روشنگری بودیم که درک جمعی ما از دارایی‌های ارزهای دیجیتال را غنی‌تر کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا