اخبار بین الملل

HSBC محصول طلای توکنیزه شده را در هنگ کنگ راه‌اندازی کرد

محصول طلای توکنیزه شده بانک HSBC به زودی وارد بازار می‌شود و از فناوری دفتر کل توزیع شده برای ارائه استفاده می‌کند.

 

HSBC، بانک مستقر در لندن، اولین محصول طلای توکنیزه شده با پشتوانه بانک را برای مشتریان خود در هنگ کنگ معرفی می‌کند. این نوآوری به سرمایه‌گذاران خرد کمک می‌کند تا طلای توکنیزه شده را از طریق پلتفرم آنلاین بانک تهیه کنند.

هدف اصلی بانک HSBC از محصول طلای توکنیزه شده دموکراتیک سازی و دسترسی آسان تمامی مشتریان خرد به قراردادهای طلاست.

جزئیات کلی طلای توکنیزه شده بانک HSBC

بانک HSBC اولین بانکی است که از فناوری دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger Technology) برای ارائه طلای توکنیزه شده در هنگ کنگ استفاده می‌کند. این محصول به راحتی در Orion، اپلیکیشن دارایی‌های دیجیتال بانک قابل دسترسی است. 

طلای توکنیزه شده بانک HSBC مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که سرمایه‌گذار هستند. مشتریان باید برای استفاده از طلای توکنیزه شده، یک حساب سرمایه‌گذاری تایید شده و آدرس مسکونی ثبت شده در HSBC داشته باشند.

 این اقدام بانک HSBC حاکی از آن است که فناوری دفتر کل توزیع شده تا چه اندازه روی تسلط بازار و تعیین قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. بانک HSBC با ادغام فناوری دفتر کل توزیع شده می‌تواند به تقاضاهای مختلف مشتریان رسیدگی کند و به سرمایه‌گذاران کمک کند که با بازار طلا و نحوه سرمایه‌گذاری روی آن بیشتر آشنا شوند. 

لازم به ذکر است که توکن طلای HSBC از کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) تأییدیه دریافت کرد و همین موضوع مهر تاییدی برای اعتبار این نوع توکن‌ها در بازار است.

این سرمایه‌گذاری اولین اقدام HSBC در ابتکارات توکن سازی طلا نیست. این بانک در ماه نوامبر از یک پلتفرم معاملاتی توکن سازی طلا در لندن رونمایی کرد. این پلتفرم معاملاتی مشتریان نهادی را مورد هدف قرار می‌داد و قصد دارد بازاری به ارزش ۵۲۵ میلیارد دلار را در منطقه بزرگ لندن از آن خود کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا