اخبار بین الملل

سرمایه‌گذاری همگانی در املاک و مستغلات روسیه تا سال ۲۰۲۴

بورس اوراق بهادار مسکو به دنبال توکنیزه کردن دارایی‌های املاک و مستغلات تا سال ۲۰۲۴

 

انتظار می‌رود دارایی‌های مالی دیجیتال یا DFA، موانع ورود سرمایه‌گذاری‌های جدید به املاک و مستغلات را کاهش دهد و به طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران این امکان را بدهد که در این صنعت مشارکت کنند.

رسانه‌های محلی به نقل از مدیر دارایی‌های دیجیتال بورس، سرگی خارینوف، گزارش دادند که بورس اوراق بهادار مسکو قصد دارد که یک دارایی مالی دیجیتال (DFA) برای دارایی‌های مستغلات در سال ۲۰۲۴ معرفی کند تا سرمایه‌گذاری در این صنعت را در دسترس همگان قرار دهد.

بخش سپرده‌گذاری تسویه ملی (NSD) بر ورود DFA هایی که در بورس اوراق بهادار مسکو معامله می‌شوند به طور کامل نظارت می‌کند. NSD یکی از ۱۰ اپراتور مجاز بانک روسیه برای نظارت بر صدور DFA است.

اپراتورهای دیگر شامل نهادهای مالی سنتی مانند Sberbank of Russia, Alfa Bank, Lighthouse و صرافی سنت پترزبورگ و همچنین شرکت‌های Web 3 مانند Blockchain Hub هستند.

دارایی‌های مالی دیجیتال

برخلاف ابزارهای مالی سنتی مانند سهام یا اوراق قرضه، DFA ها حقوق دیجیتال مبتنی بر بلاک چین هستند که به عنوان کد در دفتر کل توزیع شده ثبت می‌شوند. در واقع بهتر است بگوییم این نسخه توکنیزه شده دارایی‌های دنیای واقعی در یک بلاک چین هستند. 

اگرچه این‌DFAها نمی‌توانند به عنوان وسیله پرداخت کاملاً تحت قوانین روسیه مورد استفاده قرار بگیرند اما مزایای منحصر به فردی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. یکی از این مزایا توانایی تقسیم ارزش یک اوراق بهادار به چندین توکن و اجرای تراکنش‌های قابل برنامه‌ریزی با هر توکن است. 

به نظر می‌رسد که انتشار DFA املاک و مستغلات برای سازندگان و سرمایه‌گذاران نتیجه خوبی داشته باشد. سازندگان می‌توانند به طور مستقیم بر تامین مالی بانکی دسترسی پیدا کنند. از طرفی سرمایه‌گذاران نیز این توانایی را دارند که با آستانه ورود کمتر، به سرمایه‌های املاک و مستغلات دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، توسعه‌دهندگان از قبل به راه‌اندازی DFA برای املاک و مستغلات علاقه نشان دادند و اکنون در حال مذاکره با بورس اوراق بهادار مسکو برای شفاف‌سازی این روند هستند.

پیش‌بینی می‌شود که این ابزارهای مالی برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط جذاب باشد. به علاوه، به نظر می‌رسد که این ابزارها یک فرصت جدید برای سرمایه‌گذاران تازه کار با سرمایه محدود است تا در بازار املاک و مستغلات شرکت کنند.

روسیه قبلاً  DFA هایی برای دارایی‌های املاک و مستغلات صادر کرده است که حداقل بازده و سود اضافی مرتبط با افزایش هزینه هر متر مربع در مجتمع‌های مسکونی را ارائه می‌دهد. این اطلاعات قبلاً تنها در اختیار خرده فروشان و سرمایه‌گذاران بود. با این حال این گزارش می‌گوید که سطح دسترسی سرمایه‌گذاران خرد به DFA در بورس هنوز مشخص نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا