اخبار بیت کوین

چگونه با کمک بیت کوین بیشتر سفر کنیم؟

با کارلا همسفر می‌شویم تا ببینیم بیت کوین چگونه می‌تواند به ما کمک کند که بیشتر سفر کنیم.

 

کارلا، با حساب توییتر HodlingCarla به عنوان کسی که اهل سفر و طرفدار بیت کوین است، ما را با تجربه خود از سفر با بیت کوین همراه کرده است. او مقاله خود را اینگونه شروع کرده:

کمتر چیزی پیدا می‌شود که من را به اندازه دیدن نقاط جدید دنیا هیجان‌زده کند و پاسپورتم گواه این موضوع است. من ۴۵ کشور را دیده‌ام، در ۹ کشور زندگی کرده‌ام و تمام قاره‌ها را به جز قطب جنوب در سفرهایم پوشش داده‌ام.

پس از سال‌ها گشت و گذار در جهان، فکر می‌کردم که بخشی از زندگی من به پایان رسیده است. اما درست زمانی که میل به استقرار را در خودم دیدم، یک اتفاق تازه افتاد: بیت کوین را کشف کردم! پس از آن زندگی من به شدت تغییر کرد. نه تنها جهان‌بینی من متحول شد، بلکه بیت کوین آتشی را در من شعله‌ور کرد تا به حرکت ادامه دهم و به دنبال افرادی بگردم که همین مسیر را پشت سر گذاشته‌اند.

اخیراً تمرکزم را روی بازدید از اقتصادهای نوظهور بیت کوین در سراسر جهان کرده‌ام. از کمک به صرفه‌جویی در زمان و پول گرفته تا ایجاد احساس امنیت بیشتر و ارتباط بیشتر با افرادی که در طول مسیر ملاقات می‌کنم، استفاده از بیت کوین یک نقطه عطف در تجربیات سفر من محسوب می‌شود.

در این مقاله، درمورد این موضوع صحبت می‌کنم که چگونه بیت‌کوین به من کمک کرده تا مسائل رایج مالی را برطرف کنم و چگونه بیت کوین سفرهای من را به شکل‌های مختلف خاص‌تر کرده است.

سفر کارلا با بیت کوین
کارلا در سفر با بیت کوین – منبع: bitcoinmagazine

سفر با بیت کوین: صرفه‌جویی در زمان 

اگر قرار بود برای هر باری که مجبور بودم با مسائل مربوط به پرداخت در یک کشور خارجی دست و پنجه نرم کنم، مبلغی را کنار می‌گذاشتم، شاید الآن میلیاردر بودم. از پیدا کردن صرافی با نرخ‌های مناسب گرفته، تا پیداکردن فروشگاهی که کارت‌هایم را بپذیرد، و یا تماس با بانکم که بتواند مشکلات کارت اعتباری‌ام را حل کند، آنقدر در این زمینه‌ها وقت هدر داده‌ام که فکر کردن به این موضوعات من را ناامید می‌کند.

حتی در مواردی منجر به اختلال در برنامه سفرم و اضطراب شده، مثل اتفاقی که در طول سفر به جزیره‌ای دورافتاده در فیلیپین در سال ۲۰۱۵ برایم رخ داد. با اینکه سفر خوبی بود، اما خیلی طول نکشید که متوجه شدم پول نقدم تمام شود، بدون اینکه دستگاه خودپرداز یا صرافی در نزدیکی منطقه اقامتم باشد. در نهایت، دفتر وسترن یونیون نجاتم داد–آن هم دو روز پس از شروع بحران‌های مالی من در سفر!

اگر در آن زمان من یا مردم محلی درباره بیت کوین می‌دانستیم، سفر من طبق برنامه پیش می‌رفت و این میزان اضطراب را تحمل نمی‌کردم.

برمی‌گردیم به زمان حال، وقتی که از سفر به فیلیپین برگشتم؛ این بار با تجربه‌ای متفاوت در زمینه مدیریت هزینه‌ها در سفر. چرا؟ چون جزیره بوراکای را که به «جزیره بیت کوین» معروف است به عنوان مقصد سفرم انتخاب کردم.

به لطف بسیاری از بازرگانان که اکنون پزو فیلیپین را از طریق ریل شبکه لایتنینگ بیت کوین می‌پذیرند، توانستم با تمام پرداخت‌ها را به صورت دیجیتالی انجام بدهم. این امر مانع از اتلاف وقت من در نقدکردن پول، پیداکردن دستگاه‌های خودپرداز و صرافی‌ها شد و به من اجازه داد زمانم را صرف کارهایی کنم که از آنها لذت می‌برم؛ مثل گشت‌وگذار در جزیره.

سفر با بیت کوین: صرفه‌جویی در هزینه‌ها

به‌عنوان یک کوله‌گرد، همیشه بودجه سفرم را مدیریت می‌کردم. غذای خیابانی، هاستل‌ها و اتوبوس‌های شبانه همیشه در سفرهای من نقش پرررنگی داشتند؛ چیزی که هرگز نتوانستم از آن اجتناب کنم، هزینه‌های ناخواسته و اغلب غیرمنتظره بود.

کارمزد کارت اعتباری در گواتمالا را درنظر بگیرید که می‌تواند تا ۱۰ درصد هزینه داشته باشد و هزینه‌های خودپرداز که در تایلند می‌تواند به ۶ دلار در هر برداشت برای کارت‌های بانکی خارجی به اضافه کارمزد بانکی شما برسد. حتی نرخ تبدیل ارز نیز پرهزینه است، چرا که معمولاً ۱۰٪ برای خدمات خود دریافت می‌کنند. این اعداد کوچک ممکن است جداگانه زیاد به نظر نرسند، اما مجموع همین هزینه‌های کوچک برای کسی که با بودجه کم سفر می‌کند تأثیرگذار است.

تصاویری از سفر کارلا با بیت کوین
تصاویری از سفر کارلا با بیت کوین – منبع: bitcoinmagazine

اما این مسئله در فضاهایی که با بیت کوین آشنا هستند هرگز مطرح نبوده. به این دلیل که تنها کارمزدی که در پرداخت بیت کوین وجود دارد، هزینه‌های تراکنش است که اغلب ناچیز است یا اصلاً هزینه‌ای ندارد. این را بگذارید کنار مزایایی مانند تخفیف کسب‌وکارها در صورت پرداخت با بیت کوین!

سفر با بیت کوین: امنیت در سفر

هرگاه داستان‌های ماجراجویی‌های انفرادی‌ام را به اشتراک می‌گذارم، موضوع ایمنی مطرح می‌شود. با اینکه ترفندهای امنیتی و تصمیمات عاقلانه به من کمک کرده تا از خطرات واقعی اجتناب کنم، چندین بار مجبور شده‌ام با افراد شیاد برخورد کنم.

در سفر ویتنام، یک راننده تاکسی با یادداشت‌های تقلبی ویتنامی جعلی از من کلاهبرداری کرد. در بالی، کارت سفرم را جعل کردند و زمانی متوجه شدم که چند نفر در نیمه شب قصد برداشت پول از کارتم را داشتند. تا همین امروز اطلاع ندارم که چگونه این کار را انجام دادند. یا دفعاتی که مجبور بودم برای استفاده از دستگاه خودپرداز از یک مکان مشکوک استفاده کنم یا ساعتی از شب پولم را نقد کنم و با استرس زیاد کارم را انجام بدهم.

استفاده از بیت کوین همه این نگرانی‌ها را برای من از بین برد که البته کاملاً منطقی است. وقتی با پول نقد، دستگاه‌های خودپرداز یا کارت اعتباری سروکار ندارید، خطرات شما به حداقل می‌رسد و آرامش شما به حداکثر!

هدف اصلی من در طول سفر ایمن نگه داشتن تلفنم است. البته حتی اگر آن را گم کنم، باز هم می‌توانم با بازیابی کیف پولم در یک دستگاه جدید به حسابم دسترسی داشته باشم. برای همین است که باید از عبارت بازیابی خود بک‌آپ داشته باشید!

سفر با بیت کوین: تجربه بهتری از سفر

فقر، پایین آمدن ارزش ارزها و افراد بی‌شماری که حساب بانکی ندارند، از بزرگترین مصیبت‌هایی هستند که امروزه کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند. شاید این موضوع را خودخواهانه یا اغراق‌آمیز بدانید، اما پرداخت به مردم محلی برای کالاها و خدماتشان با بیت کوین، باارزش‌تر از دادن اسکناس است.

به عنوان مثال، در طی بازدیدم از دریاچه بیت کوین در گواتمالا، دیدن اینکه چه تعداد از بازرگانان در بازار محلی بیت کوین را به عنوان ارز رایج می‌پذیرند، فوق‌العاده بود. این پذیرش به آنها اجازه داد تا مشتریان بیشتری جذب کنند، فروش بیشتری داشته باشند و باعث شروع مکالمات بیشتری در مورد تغییرات مهمی شد که از زمان استفاده از بیت کوین به عنوان پول پشت سر گذاشته‌اند.

امکان پرداخت بیت کوین به افراد حس کارایی و تجربه تبادل و پیوند به یاد ماندنی‌تری را القا می‌کند. این امر به صنعت گردشگری معنا می‌دهد و ارزشِ تمام وقت و تلاشی را که برای برنامه‌ریزی سفر به این مکان‌های منحصربه‌فرد در سراسر جهان صرف می‌شود، دارد.

 

از زمانی که من بیت کوین را کشف کردم، تجربه سفر برای همیشه برایم تغییر کرده. درک پول و تأثیرات عمیق آن بر هر جنبه‌ای از زندگی ما به میزان قابل توجهی نوع نگاه من به جهان و گذر از زندگی را تغییر داده است.

به عنوان یک مشتاق به سفر و ماجراجویی، امیدوارم در آینده مکان‌های بیشتری را ببینم که از بیت کوین استقبال کرده‌اند. پذیرش بیت کوین به توانمندسازی جوامع، تقویت اقتصاد و جلب توجه طرفداران بیت کوین کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا