اخبار NFT

همه چیز درباره ایلوویوم (illuvium) و بازی‌های مبتنی بر NFT آن

اکوسیستم مهیج و جذاب illuvium با 4 بازی مختلف برای دوستداران بازی‌های مبنی بر NFT

 

ایلوویوم (Illuvium) یک پلتفرم گیمینگ مبتنی بر بلاکچین و NFT است که از بلاکچین Immutable X – یکی از بلاکچین‌های لایه 2 اتریوم – استفاده می‌کند و دارای توکن خود با نام ILV، بازار خود با نام illuvidex و سازمان غیرمتمرکز خود با نام illuvinati DAO است. 

ایلوویوم یک دنیای فانتزی علمی-تخیلی مبتنی بر NFT ساخته که دارای کارت‌ها، موجودات و دنیاهای شگفت‌انگیز است. این پلتفرم اخیراً توجه زیاد به خود جلب کرده، پس در اینجا به معرفی بازی‌های آن می پردازیم. 

این پلتفرم گیمینگ فانتزی علمی-تخیلی مبتنی بر NFT، چهار بازی در حال توسعه دارد: Illuvium Arena، Overworld، Zero و Beyond. در حالی که هر یک از این عناوین بازی‌های جداگانه ای هستند، اما میان آنها قابلیت تعامل وجود دارد و برخی پاداش‌ها میان آنها انتقال پذیرند.

تیم Illuvium همچنین توکن خود را دارد که روی شبکه اتریوم ساخته شده و بنابراین یک توکن ERC-20 است. این توکن ILV نام دارد و ایلوویوم همچنین بازار خود به نام Illuvidex را نیز ساخته است. همچنین با نوآوری Illuvium DAO، یک سیستم رای‌گیری متکی بر جامعه بنا کرده که موجب ابتکارات جدیدی در این اکوسیستم می‌شود.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا 4 بازی اکوسیستم ایلوویوم را تشریح کرده و جزئیات NFTها و DAO آن را بررسی کنیم.

NFTهای ایلوویوم چیست؟

بیش از ۱۵۰ موجود تخیلی بیگانه مانند به نام ایلوویال (illuvial) وجود دارد که در دنیای ایلوویوم پراکنده شده است. ایلوویال‌ها NFT‌های کلکسیونی هستند و هر موجودی «سینرژی» یا روابط متفاوتی دارد که به آن‌ها در برابر شخصیت‌های خاصی مانند پوکمون، نقاط قوت و ضعف می‌دهد. Illuvialها را می‌توان در بازی‌های Arena و Overworld استفاده کرد.

اما هر  NFT در دنیای ایوویوم یک Illuvial نیست – این تیم همچنین NFTهای دیگری در خصوص این بازی منتشر کرده است. تیم Illuvium همچنین NFTهای زمین‌های مجازی را از طریق بازار خود، Illuvidex، برای بازی Zero می‌ فروشد.

طرفداران همچنین می‌توانند Illuvitar D1sks را بخرند، بسته‌هایی که شامل مجموعه‌ای از ایلوویتار ها (Illuvitars) و لوازم جانبی آنها هستند، تا بتوانند بازی Illuvium Beyond را بازی کنند. Illuvitarsهای کلکسیون‌های NFT به سبک عکس پروفایل هستند که از Illuvials الهام گرفته‌اند.

توکن ILV چیست؟

توکن ایلوویوم یا توکن ERC-20 ILV، رمزارز و توکن حاکمیتی اکوسیستم ایلوویوم است. ILV برای پاداش دادن به بازیکنان در بازی‌های مختلف Illuvium استفاده می‌شود، و همچنین نشانه‌ای است که توسط Illuvium DAO به عنوان یک امتیاز رأی‌گیری استفاده می‌شود. شما همچنین می‌توانید توکن ILV را برای دریافت سود بیشتر استیک کنید.

ایلوویوم DAO چگونه کار می‌کند؟

ایلوویوم یک جامعه آنلاین غیرمتمرکز مبتنی بر توکن یا همان سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) به نام حکومت ایلوویناتی (illuvinati governance) دارد که تقریباً ۴۴۰۰ عضو دارد. هم اکنون در Illuvium DAO، پنج شورای فرعی مختلف وجود دارد: شورای اصلی، شورای بازی، شورای استراتژی، شورای بازاریابی و شورای جامعه. اعضای هر شورا می‌توانند در مورد پیشنهادهای مختلف برای کمک به بهبود اکوسیستم ایلوویوم، از تغییرات فنی و پیشنهادات فروش گرفته تا مسابقات PVP، رأی دهند.

چرا ایلوویوم از Immutable X استفاده می‌کند؟

Immutable X یک بلاکچین لایه ۲ اتریوم است که توسط استارتاپ کریپتو Immutable ساخته شده است. در یک پست بلاگی در سال ۲۰۲۲ نوشته شده که ایلوویوم از Immutable X استفاده می‌کند زیرا بلاکچین Immutable امکان مینت کردن NFT «خارج از زنجیره» را می‌دهد و توکن IMX Immutable برای تراکنش‌ها لازم نیست. Immutable X همچنین به ایلوویوم این توانایی را می‌دهد که فعالیت‌های «بدون هزینه گس» یا بدون نیاز به تراکنش بیشتری ارائه دهد، به این معنی که بازیکنان مجبور نخواهند شد برای هر تغییری که در مجموعه‌های NFT خود ایجاد می‌کنند، با کیف پول‌های کریپتو خود «امضا» کنند.

ایلوویوم آرنا چیست؟

Illuvium Arena یک بازی میدان جنگی نوبتی بازیکن-علیه-بازیکن (PVP) است که در آن بازیکنان باید کارت‌های موجودات جادویی خود را که به نام Illuvials شناخته می‌شوند روی صفحه قرار دهند. سپس به شخصیت‌هایی تبدیل می‌شوند که به طور خودکار روی یک صفحه بازی مربعی کوچک می‌جنگند.

Illuvial NFT‌ها را می‌توان خرید و معامله کرد، اما برخی از نسخه‌ها و حالت‌های بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهند که به مجموعه کوچکی از Illuvial به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. در بازی‌های نوبتی 1v1، بازیکنان باید از دانش و استراتژی شخصیت برای شکست دادن حریفان خود استفاده کنند و در عین حال منابع مصرفی کارت خود را نیز مدیریت کنند.

حالت Survival Arena یک تجربه میدان نبرد بازیکن-علیه-محیط (PVE) است که در آن بازیکنان باید با کامپیوتر بجنگند. در حالت Ascendant Arena، بازیکنان می‌توانند در نبردهای PVP شرکت کنند تا از جدول امتیازات بازی بالا بروند. طبق وبسایت Illuvium که جزئیات بیشتری در مورد این حالت فاش نکرده، در حالت Leviathan Arena، بازیکنان می‌توانند در حالت «no-holds-barred» به سبک PVP با «حماسی‌ترین تیم‌های قابل تصور» با یکدیگر مبارزه کنند.

در زمان نگارش این خبر، Illuvium Arena در حال حاضر ثبت نام برای نسخه بتای خود را باز کرده و برای PC و مک در دسترس است.

ایلوویوم اوور-وورلد چیست؟

Illuvium Overworld یک بازی نقش‌آفرینی جهان-باز (RPG) در اکوسیستم Illuvium است. در Overworld، بازیکنان می‌توانند به اطراف پرواز کنند، هفت منطقه متنوع و رنگارنگ را کاوش کنند، در کوره آهنگری تجهیزات بسازند، منابع استخراج کنند، و از طریق تجربه‌های بازی PVE مانند mini Arena، Illuvials دریافت کنند.

در بازی Overworld، زمانی که بازیکنی به هاله ایلوویال نزدیک شود، به یک صحنه نبرد آرنا (Arena) منتقل می‌شود، جایی که باید از ایلوویال‌های خود برای گرفتن رقیب جدید استفاده کند. Illuvium Overworld در حال حاضر در حال ثبت نام برای نسخه بتا است و برای گیمرهای PC و Mac در دسترس است.

ایلوویوم زیرو چیست؟

Illuvium Zero یک بازی استراتژی در آن واحد (RTS) است که در آن گیمرها می‌توانند «مجتمع صنعتی دیجیتال» خود را بسازند و مدیریت کنند. Zero یک بازی شبیه‌سازی برای استخراج منابع است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا از سوختی که در Illuvium Overworld استخراج می‌کنند استفاده کنند یا آن را در بازار Illuvidex به صورت دارایی دیجیتال بفروشند. ایلوویوم Zero را یک بازی همراه می‌نامد و نسخه آلفا آن در حال حاضر فقط برای دارندگان زمین NFT در دسترس است. Illuvium Zero برای دستگاه‌های اندرویدی، مک و PC راه‌اندازی خواهد شد.

ایلوویوم بییاند چیست؟

Illuvium Beyond  یک بازی مرورگر مبتنی بر NFT است که به طور کامل منتشر شده است و در آن بازیکنان می‌توانند از NFTهای Illuvitar خود برای صعود به جدول امتیازات استفاده کنند. هر ایلوویتار می‌تواند لوازم جانبی و ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که «رده‌بندی قدرت» آن‌ها را تعیین می‌کند. هدف بازی Beyond این است که از طریق لوازم جانبی و جمع‌آوری «امتیاز آلبوم»، رتبه قدرت هر ایلوویتار را به بالاترین حد ممکن برساند.

می‌توان گفت Illuvium Beyond یک بازی رقابتی برای بالا بردن امتیاز آثار هنری است، که در آن «هنر» مجموعه‌ای از کارت‌های حیوانات است که کاربران باید آنها را بدست بیاورند. Beyond یک سیستم رتبه بندی شش لایه ارائه می‌دهد، که در آن به بازیکنان رتبه‌ای از «بدون رتبه» تا برنز، نقره، طلا، پلاتین و الماس اختصاص داده می‌شود – مشابه بسیاری از بازی‌های رقابتی دیگر.

کدام بازی‌های ایلوویوم در فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) هستند؟

طبق صفحه فروشگاه اپیک ایلوویوم، بازی‌های Overworld و Arena Illuvium به زودی در فروشگاه Epic Games در دسترس خواهند بود. دانلود Illuvium با دسترسی زودهنگام در فروشگاه Epic در ۲۸ نوامبر سال جاری اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا