اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی ReALM اپل از GPT-4 پیشی گرفت

درک متنی قوی‌تر با هوش مصنوعی ReALM اپل

 

شرکت اپل مدل هوش مصنوعی ReAI را به جهان معرفی می‌کند–یک مدل هوش مصنوعی انقلابی که مشکل شفافیت در ارجاع از طریق زبان را در حین یادگیری حل می‌کند. این مدل بسیار جدید هوش مصنوعی از نظر تجزیه و تحلیل داده‌های متنی از GPT-4 که توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، بهتر عمل می‌کند، که نشان‌دهنده گام بزرگی در توسعه هوش مصنوعی است که اپل آغازگر آن بوده است.

بازتعریف درک متنی با هوش مصنوعی ReALM اپل

اختراع مدل ReALM AI توسط اپل نشان‌دهنده یک نوآوری مخرب در تشخیص و درک داده‌ها است. در مقایسه با پیشینیان خود، هوش مصنوعی ReALM اپل می‌تواند هرگونه محتوای متنی را به متنی به شکلی تبدیل کند که MLMها بتوانند کلمات را به راحتی درک کنند. این اختراع آینده درخشانی در کاربری سیری، دستیار مجازی اپل، و هدایت پلتفرم به سطح جدیدی از رضایت کاربران دارد.

در یک مقاله تحقیقاتی به نام ReALM که توسط اپل منتشر شده است، استفاده متمایز از فناوری درک زبان طبیعی LLM ها برای حل ابهامات مبهم نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از مفاهیم کلمات انگلیسی «this» و «that» در پردازش و ترجمه بهتر استفاده کرد. لازم به ذکر است که این دو کلمه ضمایر اشاره هستند و ممکن است در بعضی از متون مرجع آنها کاملا مشخص نباشد و از این بابت برای پردازشگر هوش مصنوعی تشخیص مرجع کلمات اغلب دشوار است. از طریق جهانی کردن تمام جزئیات متنی در متن، ReALM به تجزیه داده‌ها به اطلاعاتی که می‌توانند سریع‌تر و با اشتباه کمتری درک شوند، کمک می‌کند.

یک مدل ساده هوش مصنوعی REALM اپل عملکردی مشابه GPT-4 را نشان می‌دهد، همراه با پارامترهای کمتر، که آن را برای کامپیوترهای شخصی مناسب می‌کند. علاوه بر این، GPT-4 یک مزیت بزرگ نسبت به ReALM دارد، چرا که مقیاس‌بندی پارامترهای آن افزایش عملکرد قابل توجهی بیشتری را نشان می‌دهد.

تغییر استراتژیک اپل در هوش مصنوعی به سمت حریم خصوصی و کارایی

نکته آخر، یکی از عناصر پروژه اپل در توسعه هوش مصنوعی ReALM، نشان دادن تعهد خود به امنیت اطلاعات و بهینه‌سازی است. برعکس، این مدل هوش مصنوعی از طریق تجزیه تصویر برای درک ویدیو کار نمی‌کند.

فرآیندی که اپل استفاده می‌کند این است که تصاویر به متن تبدیل می‌شوند و نیازی به تشخیص پیچیده تصویر نیست. اکنون، با این رویکرد ساده‌سازی فرآیند، اندازه مدل کمتر می‌شود و کارایی افزایش می‌یابد و اپل را به عنوان پیشرو در صنعت در حال پیشرفت هوش مصنوعی قرار می‌دهد.

اپل در پایان ماه ژوئن در آستانه توسعه ابتکارات هوش مصنوعی خود است و مطمئناً با طوفان هوش مصنوعی وارد صحنه خواهد شد. معمای اپل از شایعاتی ناشی می‌شود که از مدل‌های کوچک‌تر روی دستگاه برای تقویت حریم خصوصی و امنیت استفاده می‌کند و به LLM‌ها از منابع خارجی برای انجام محاسبات خارج از دستگاه مجوز می‌دهد. iOS 18 بعدی قرار است از هوش مصنوعی به میزان بیشتری استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که تجربه کاربر ارتقا پیدا کرده است.

علاوه بر بهره‌وری، حرکات استراتژیک اپل خرید اخیر استارت‌آپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI را پوشش می‌دهد و به دنبال آن مذاکرات مداوم با گوگل برای اجاره مدل‌های Gemini AI گوگل برای استفاده در مدل‌های گوشی آیفون در آینده انجام می‌شود. کارشناسان بازار تخمین می‌زنند که اپل فضای زیادی را برای تصاحب سهم بازار ۳۳ میلیارد دلاری در سال برای عملیات هوش مصنوعی در نظر دارد.

افشاگری‌های پیش‌بینی شده در WWDC 2024

انتظار می‌رود استراتژی AI (هوش مصنوعی) مورد انتظار اپل در WWDC بعدی (کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴) معرفی شود و این موفقیتی است که ورود اپل به دنیای عمیق هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

با توجه بیشتر به هوش مصنوعی، اعتقاد بر این است که اپل در شرف ایجاد بزرگترین تغییر در سیستم عامل خود از دهه ۱۹۸۰ است. آیا اپل همان برندی خواهد بود که توانایی هوش مصنوعی را از نظر قابلیت رانندگی خودران در جهان به نمایش می‌گذارد؟

رونمایی اپل از مدل ReALM AI به تحولی برگشت‌ناپذیر اشاره دارد که به سمت آگاهی از زمینه و پردازش داده‌ها و از رقبا پیشی می‌گیرد و زمینه را برای آینده‌ای با تجربه کاربری فوق‌العاده فراهم می‌کند. علاوه بر این، با ادامه دوران هوش مصنوعی، اپل خاطرنشان کرد که می‌تواند دنیای هوش مصنوعی را با حفظ حریم خصوصی، کارایی و تجربه کاربری متحول کند.

علاوه بر این، تمام اکوسیستم‌های محصولات اپل پلتفرم‌هایی برای فراهم کردن امکانات جدید هستند. کمتر از دو سال قبل از رویداد تقویم فناوری بعدی اپل در WWDC 2024، جهان با کمال میل می‌پذیرد که سفری به آینده‌ای را اعلام خواهد کرد که در آن فناوری هوشمند ابزار قدرت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا