اخبار تکنولوژی

بزرگترین شکست‌‌ها در صنعت بازی در سال ۲۰۲۳

کدام بازی‌ها در سال ۲۰۲۳ شکست خوردند؟


صنعت بازی یک سال موفقیت آمیز را با نسخه‌های جذاب مانند The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، Baldur’s Gate 3 و Starfield تجربه کرده است.

با این حال شکست‌های متعددی نیز وجود داشت و این شکست‌ها شامل تعطیلی استودیو، اخراج ۹۰۰۰ نفر و شکست در بازی‌های بزرگ است. لوگان پل، یوتیوبر معروف که در حال حاضر روی پادکست و کشتی‌گیری کار می‌کند با تبلیغ میم کوین‌ها و فروش توکن‌ها برای بازی متروکه‌اش، CryptoZoo، از افزایش علاقه و اشتیاق صنعت کریپتو سود برده است. 

او قول داد که بازپرداخت پروژه CryptoZoo را به خریداران انتقال دهد اما هنوز پولی ارسال نشده است. لوگان پل قبلاً گفته بود که هزار اتریوم به ارزش ۲.۳ میلیون دلار به خریداران می‌دهد اما پل هنوز این کار را انجام نداده است.

یکی از یوتیوبرها تصاویری از اسناد حقوقی اخیر منتشر کرد و اذعان داشت که پل با موجی از شکایات برای کلاهبرداری بازی CryptoZoo دست و پنجه نرم می‌کند و تیم حقوقی خود را اخراج کرده است. از طرفی یک توسعه دهنده مستقل نشان داد که می‌تواند یک کلون در بازی CryptoZoo بدون رمزنگاری انجام دهد و از پل و تیمش نیز بهتر عمل می‌کند. این شکست بازی تاثیر زیادی روی صنعت بازی‌سازی کریپتو داشت.

افشای کلید خصوصی کیف پول توسط یوتیوبرها

در این میان در ماه آگوست یک یوتیوبر بازی بلاکچین به طور تصادفی کلیدهای خصوصی کیف پول خود را فاش کرد و در نتیجه دارایی‌هایی به ارزش ۶۰ هزار دلار از کیف پول او به سرقت رفت. او بعد از ابراز پشیمانی از کامیونیتی خود خواست که پول را برگرداند.

از طرفی یک یوتیوبر دیگر نیز حدود ۱۰ هزار دلار ارز دیجیتال را پس از افشای یک عبارت کلیدی از کیف پولش از دست داد. این یوتیوبر ادعا می‌کند که با سارق در تماس است. سارق ارزهای دزدیده شده را بازگرداند اما این اتفاق‌ها در پخش زنده تاثیرات بدی دارند.

شکست بازی لیگ سازندگان (Creator League) در سال ۲۰۲۳

بازی لیگ سازندگان به دلیل سازندگان بزرگ و تبلیغ توسط Mr. Beas به شدت مورد توجه همه قرار گرفت. با این حال یکی از خالقان این بازی Connor “CDawgVA” Colquhoun به دلیل ناآگاهی از استفاده از بلاک چین استعفا داد و بازی لیگ سازندگان به سرعت سقوط کرد.

لیگ سازندگان پروژه‌ای است که از فناوری بلاک چین برای ایجاد ان اف تی استفاده می‌کرد و به دلیل عدم اشاره یا پنهان کردن این موضوع با واکنش‌های منفی روبرو شد. مردم به سرعت این پروژه را کنار گذاشتند و eFuse ۳۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد.

شکست صنعت بازی توسط شرکت بازی‌سازی یونیتی

یونیتی، سازنده موتورهای بازی، در ماه سپتامبر هزینه‌های جدیدی را برای توسعه دهندگان اعلام کرد و به جای استفاده از مدل تقسیم درآمد، هزینه زمان اجرا را بر اساس دانلود بازی را در نظر گرفت. 

این تصمیم ناگهانی یونیتی خشم توسعه دهندگان را برانگیخت زیرا ترسیدند که استودیوها بیشتر از درآمد خود به یونیتی بدهکار شوند. هرچند بعد از آن یونیتی بابت این اعلامیه عذرخواهی کرد و برخی از تغییرات را پس گرفت و اعلام کرد که توسعه دهندگانی که نسخه ۲۰۲۴ را ندارند، از پرداخت هزینه معاف هستند. 

البته مدیرعامل یونیتی نیز استعفای خود را اعلام کرد. امسال یونیتی به این حقیقت پی برد که توسعه دهندگان بازی قوی‌ترین نیروهایی هستند که این شرکت می‌تواند روی آن حساب کند. یونیتی بعد از این اعلامیه به یکی از بزرگترین شکست‌های بازی در سال ۲۰۲۳ تبدیل شد.

شکست مفتضحانه بازی Redfall

احتمالاً در مورد بازی Bethesda’s Starfield که امسال منتشر شد شنیده‌اید، اما آیا نام بازی دیگر آن یعنی Redfall به گوشتان خورده است؟

متأسفانه، Redfall امسال با نقدهای منفی مواجه شد. The Escapist با عنوان «برای Xbox خجالت آور است» درباره این بازی صحبت کرد و افرادی که روی بخش Steam نقد و تحلیل ارائه می‌دهند به دلیل بسیاری از مشکلات گزارش شده، کیفیت پایین و داستان خسته‌کننده، بازی را بررسی کردند. علیرغم انتشار در ماه می، تعداد بازیکنان آن تا اکتبر به سرعت به صفر رسید.

شکست بازی برای استریمر Dota 2

Valve استریمر Dota 2 با نام میسون را برای همیشه از فعالیت منع کرد. میسون هنگام بازی یک هدیه دریافت کرد اما متوجه در قالب این هدیه ممنوعیت فعالیت این استریمر اعلام شده است. 

بعد از آن حساب کاربری او به دلیل نقض شرایط سرویس استریم برای همیشه مسدود شد. یکی از کاربران ردیت که بعدا ادعا کرد میسون است، اذعان داشت که شخص دیگری به حساب کاربری او دسترسی داشته تا امتیاز بازی را برای او افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا