اخبار تکنولوژی

پاسخ گوگل به شکایت نقض حریم خصوصی کودکان دریوتیوب

گوگل به اتهامات مربوط به ردیابی داده‌های تبلیغاتی کودکان پاسخ می‌دهد


پس از انتشار گزارشی مفصل در مورد اینکه تبلیغ‌کنندگان یوتیوب احتمالاً داده‌های کودکان را جمع‌آوری می‌کنند، گوگل با بیان اینکه «خط مشی سخت‌گیرانه» در مورد محتوای کودکان دارد، پاسخ داد.

گوگل، شرکت مادر یوتیوب، به گزارشی پاسخ داد که نشان می‌داد تبلیغ‌کنندگان یوتیوب داده‌هایی را از کودکانی که ویدیوها را در این پلتفرم مشاهده می‌کنند، تامین می‌کنند.

در ۱۸ آگوست، یک روز پس از انتشار این گزارش، گوگل مطلبی را پست کرد که در آن «استانداردهای حریم خصوصی سخت‌گیرانه در مورد محتوای ساخته شده برای کودکان» را مطرح کرد، که محتوای علامت‌گذاری شده در یوتیوب برای کودکان ایجاد شده است.

غول فناوری گفته است که روی ارائه محصولات ویژه کودکان مانند YouTube Kids و حساب‌های تحت نظارت تمرکز کرده است.

گوگل اعلام کرد که برای تبلیغات شخصی‌شده و دسته‌های تبلیغاتی حساس به سن برای کاربران زیر ۱۸ سال خود در سراسر دنیا محدودیت ایجاد کرده است. علاوه بر این، در این پست وبلاگی مشخص شده است که ردیاب‌های شخص ثالث در تبلیغاتی که در محتوای کودکان نمایش داده می‌شوند امکان ردیابی داده‌ها را ندارند.

با این وجود، در ۷ آگوست، پلتفرم تحلیل داده‌ها و شفافیت Adalytics گزارشی ۲۰۶ صفحه‌ای منتشر کرد که ادعا می‌کرد تبلیغ‌کنندگان در یوتیوب ممکن است «به‌طور ناخواسته داده‌های میلیون‌ها کودک را جمع‌آوری کنند.»

برخی از ادعاهای مطرح شده در این گزارش شامل کوکی‌هایی است که نشان‌دهنده نقض حریم خصوصی است و یوتیوب یک «شناسه منحصربه‌فرد ثابت و تغییرناپذیر» را ایجاد می‌کند که حتی در ویدیوهای مختص کودکان به سرورها منتقل می‌شود و دلیل جمع‌آوری این داده‌ها مشخص نیست. 

مقاله‌ای از نیویورک تایمز نیز در مورد تحقیقات Adalytics گزارشی منتشر کرد و به‌ویژه به نمونه‌ای اشاره کرد که در آن یک آگهی با مخاطب هدف بزرگسالان از یک بانک کانادایی برای مخاطب رده سنی کودکان نمایش داده شد و در دسته‌بندی ویدیوهای مناسب کودکان قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش Adalytics، از زمانی که آن بیننده روی تبلیغ کلیک کرده است، نرم‌افزار ردیابی گوگل، متا و مایکروسافت در مرورگر کاربر علامت‌گذاری شده است.

در ماه‌های اخیر نگرانی‌ها در مورد استانداردهای جمع‌آوری اطلاعات و حریم خصوصی گوگل مطرح شده است، چرا که این شرکت محصولات بیشتری را به کمک هوش مصنوعی (AI) منتشر کرده است.

در ۱۱ ژوئیه، از شرکت گوگل به دلیل نقض به‌روزرسانی‌های خط مشی حفظ حریم خصوصی داده‌های هوش مصنوعی، شکایت شد و دادستان‌ها اعلام کردند که این شرکت نماینده میلیون‌ها کاربر است که به دلیل تغییرات، حریم خصوصی و حقوق مالکیت آنها نقض شده است.

کمتر از یک ماه بعد، گزارشی منتشر شد که در آن افزونه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مرورگر اینترنت گوگل کروم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که دو سوم آن می‌تواند امنیت کاربر را به خطر بیندازد.

اخیراً، در ۱۵ آگوست، گوگل مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها را برای موتور جست‌وجوی خود معرفی کرده که شامل ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی مولد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا