اخبار تکنولوژی

با اکوترا (Ecoterra) زباله را به پول نقد تبدیل کنید

دریافت پاداش در قالب توکن‌های بومی اکوترا برای پیشبرد اهداف زیست‌محیطی

 

اکوترا (Ecoterra) یک پروژه جدید ارز دیجیتال سازگار با محیط زیست است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به مقابله با بحران آب و هوا و کسب درآمد نقدی از طریق اپلیکیشن خود کمک کنند.

روش کار به این شکل خواهد بود که کاربران زباله‌های خانگی قابل بازیافت را هر روز اسکن می‌کنند و به ازای آن جوایز فوری دریافت می‌کنند. این پروژه در حال حاضر بیش از ۵/۲ میلیون دلار در مرحله پیش‌فروش جمع‌آوری کرده است و قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ در صرافی‌ها فهرست شود. اپلیکیشن اکوترا تا پایان سال منتشر خواهد شد.

در برنامه اکوترا جوایز در قالب توکن‌های بومی ECOTERRA دریافت می‌شوند و در صرافی‌ها فروخته می‌شوند. اکوترا در کنار این قابلیت، برای پیشبرد اهداف زیست‌محیطی نیز به کار گرفته می‌شود.

بازیافت با هدف به دست آوردن پول نقد با اکوترا

اکوترا بر اساس یک مفهوم بسیار ساده و منحصر به فرد وب3 کار می‌کند که «بازیافت با هدف به دست آوردن پول نقد» یا Recycle2Earn نام دارد.

پس از دانلود اپلیکیشن موبایل، کاربران اقلام خانگی قابل بازیافت مانند بطری‌های پلاستیکی/شیشه‌ای و جعبه‌های مقوایی را به سوپرمارکت‌هایی تحویل می‌دهند که دارای دستگاه مکانیزه دریافت (RVM) هستند.

سپس کاربران بارکد را اسکن کرده و آیتم را در دستگاه قرار می‌دهند. در مرحله بعدی، این برنامه از الگوریتم و پایگاه داده مبتنی بر هوش مصنوعی برای اختصاص میزان ارزش به آیتم استفاده می‌کند. این مرحله پیش از آن است که توکن‌های ECOTERRA به کیف پول کاربر واریز شود. در مرحله آخر توکن‌ها برای نقد شدن به صرافی ارسال می‌شوند.

این پروژه قبلاً با مزرعه سوپرمارکت Ahold Delhaize همکاری کرده است که بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه در آمریکا–از جمله Food Lion و Stop & Shop–دارد و هزاران فروشگاه دیگر در سراسر اروپا و آسیا را اداره می‌کند.

اپلیکیشن اکوترا همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت داشتن پنل‌های خورشیدی با اسکن قبض برق، توکن‌های بیشتری کسب کنند.

حمایت اکوترا از پروژه‌های سبز

با این حال، در حالی که پاداش‌های نقدی یک عامل محرک بزرگ برای بسیاری از کاربران اکوترا خواهد بود، اپلیکیشن اکوترا ویژگی‌های دیگری دارد که به دیگران کمک می‌کند تا تاثیر بیشتری بر محیط زیست بگذارند.

اکوترا یک بازار آفسِت کربن خواهد داشت که در آن کاربران آگاه به محیط زیست می‌توانند از توکن‌های ECOTERRA کسب شده خود برای خرید اعتبار کربن و تامین مالی سایر پروژه‌های سبز استفاده کنند.

اعتبارات کربن کوپن‌هایی هستند که استفاده از آنها برابر با حذف یک تن CO2 از جو است. سایر پروژه‌ها به طور کامل بررسی و تأیید می‌شوند و می‌توانند شامل پاکسازی اقیانوس‌ها یا احیای جنگل‌ها باشند. 

کاربران این امکان را هم دارند که در ازای مشارکت‌های زیست محیطی خود NFT دریافت کنند.

اکوترا با VERRA که یک استاندارد جهانی برای تایید کاهش انتشار کربن است، در این زمینه همکاری می‌کند.

اکوترا که برای استفاده شخصی و استفاده در کسب‌وکارها طراحی شده، یک بازار مواد بازیافتی دارد. کسب‌وکارها می‌توانند در مسیر پیشبرد پروژه‌های سبز خود، با خرید پلاستیک، شیشه یا آلومینیوم بازیافتی با توکن‌های ECOTERRA یا سایر ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین و تتر بهبود ببخشند.

در این برنامه افراد یا کسب‌وکارها پروفایل عمومی دارند که اقدامات سازگار با محیط زیست آنها در آن ردیابی می‌شود.

با توجه هرچه بیشتر مشتریان به خرید از مارک‌ها و فروشگاه‌هایی که پروژه‌های سبز را در اولویت قرار می‌دهند، توجه به پروفایل کاربری راهی مهم برای شناخت تلاش‌های یک کسب‌وکار در پیشبرد اهداف زیست محیطی‌ست.

در نهایت، اکوترا قصد دارد یک کد QR را روی برچسب‌های پروژه‌های بزرگ معرفی کند که کاربران بتوانند به واسطه آنها فوراً پروفایل کاربری خود را پیدا کنند.

اطلاعات پیش‌فروش اکوترا

قیمت اکوترا اکنون در مرحله پیش‌فروش ۸ مرحله‌ای ۰/۰۰۹۲۵ دلار است.در حال حاضر بیش از ۵/۲ میلیون دلار جمع‌آوری شده است و قیمت توکن ECOTERRA با ۸/۱ درصد افزایش به ۰/۰۱ دلار در مرحله نهایی رسیده است.

این پروژه که توسط یک تیم تایید شده توسعه یافته، در پایان ماه ژوئن به مرحله نهایی می‌رسد و زمان محدودی برای خرید توکن‌ها قبل از افزایش قیمت باقی می‌ماند.

زمانی که در مرحله نهایی این توکن با سقف قیمت ۶/۷ میلیون دلار فروخته شود، پروژه به سمت عرضه اولیه خود خواهد رفت که پیش‌بینی می‌شود در سه‌ماهه سوم باشد.

حداکثر میزان عرضه ۲ میلیارد توکن است که ۵۰ درصد از این حجم در طول دوره پیش‌فروش در دسترس است.

بخش عمده‌ای از عرضه باقی‌مانده برای نقدینگی پروژه (۲۵ درصد) ذخیره شده است که به مدت شش ماه قفل شده و سپس در طی یک سال واگذار شده است.

۱۰ درصد دیگر برای بازاریابی (۳ ماه قفل، انحصار ماهانه برای یک سال)، و برای فهرست‌شدن (بدون واگذاری)، پذیرش شرکت (قفل ۳ ماهه، واگذاری یک ساله) و تیم (قفل یک ساله و واگذاری ۳ ساله) هریک ۵ درصد ذخیره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا