اخبار آلت کوین هااخبار اتریوم

افزایش تقاضای استیکنیگ اتریوم به دنبال آپدیت شبکه

 

خلاصه اخبار

  • پس از چندین آپدیت و تغییر در مدل اجماع، اتریوم افزایش تقاضا در اعتبارسنج را تجربه می‌کند.
  • اتریوم (ETH) پس از آپدیت بحرانی در اوایل سال جاری، بالاترین سطح فعالیت استیکینگ خود را مشاهده کرد.

انتقال شبکه به پروتکل اثبات سهام (PoS) در اواخر سال گذشته، همراه با آپدیت شاپلا شبکه اتریوم در ماه آوریل، که امکان برداشت اتریوم استیک شده و همچنین جوایزی را فراهم کرد، باعث شده است که تقاضا برای اعتبارسنج‌های جدید به بالاترین سطح خود برسد. 

پیش از این، کاربران می‌توانستند اتریوم خود را در دسامبر ۲۰۲۰ در زنجیره بیکن قرار دهند، اما تا زمانی که آپدیت شاپلا به طور کامل پیاده‌سازی نشده بود امکان برداشت وجود نداشت.

در نتیجه، بیش از ۱ میلیون اتریوم اندکی پس از این آپدیت برداشته شد و به طور موقت نگرانی‌هایی را ایجاد کرد در مورد اینکه آیا تقاضا به‌طور نامحدود به سمت خروج از بازار و در نهایت کاهش قیمت اتریوم خواهد رفت یا نه.

با این حال، تحلیل‌های Coin Metrics نشان می‌دهد که این عجله با هجوم اعتبارسنج‌هایی که در انتظار فعال‌سازی هستند متعادل شده است، و همین موضوع نشان‌دهنده تقاضای پایدار برای استیکینگ اتریوم است.

بر اساس تحلیل Coin Metrics، صف ورود به بالاترین سطح خود از زمان پیدایش زنجیره بیکن در دسامبر ۲۰۲۰ رسیده است و در مجموع ۶۴ هزار اعتبارسنج مشتاقانه منتظر شرکت در شبکه هستند.

داده‌ها نشان می‌دهند که افزایش اعتبارسنج‌های جدید به افزایش تعداد اعتبارسنج‌های فعال به بالاترین حد جدید خود، یعنی نزدیک به ۵۸۴ هزار کمک کرده است. 

نزدیک شدن تعداد اعتبارسنج‌های فعال به عدد ۵۸۹ هزار، یک پارامتر پروتکل داخلی که با عنوان Churn Limit شناخته می‌شود، افزایش پیدا می‌کند و امکان فعال‌سازی روزانه ۲۲۵ اعتبارسنج اضافی را فراهم می‌کند.

Coin Metrics خاطرنشان کرد، با این حال، حتی با وجود سرعت افزایش‌یافته، افراد یا استخرهای استیکینگ که اعتبارسنج‌های جدیدی را برای پیوستن به صف ایجاد می‌کنند، هنوز به یک ماه زمان نیاز دارند تا فعال شوند.

یکی از روایت‌های موجود در دنیای مالی غیرمتمرکز (DeFi) بر افزایش تقاضا برای توکن‌های لیکویید استیکینگ (LST) تاکید می‌کند.

این توکن‌ها، که نماینده دارایی‌های استیک‌شده هستند، سطح جدیدی از نقدینگی را به مدل پروتکل اثبات سهام سنتی می‌آورند و به دارایی‌های استیک‌شده اجازه می‌دهند در برنامه‌های دیفای شرکت کنند و در عین حال به امنیت شبکه کمک کنند.

آن‌ها با ارائه توکن‌های لیکویید که نشان‌دهنده اتریوم استیک‌شده هستند، پلی بین فرآیند استیک کردن و دیفای ایجاد می‌کنند و به دارندگان اجازه می‌دهند آزادانه با پروتکل‌های دیفای تعامل داشته باشند و در عین حال پاداش‌های استیکینگ را نیز دریافت کنند.

اهمیت روزافزون این توکن‌ها در دیفای به طرز پیچیده‌ای با اکوسیستم استیکینگ اتریوم مرتبط است. پشت هر توکن عملیات استیکینگ وجود دارد که امنیت و اعتبار مورد نیاز را برای شبکه اتریوم فراهم می‌کند.

برخی از عوامل غیرمتمرکز تثبیت‌شده برای سهم بازار، مانند Lido DAO و Frax و Rocket Pool در کنار ارائه دهندگان متمرکز دیگری همچون کوین بیس و نمونه‌های بسیار دیگری، پس از آپدیت شاپلا با ارائه پیشنهادات به طور منظم در حال تلاش هستند.

در اصل، انفجار این توکن‌ها در دیفای حاکی از افزایش فعالیت در استیکینگ اتریوم به طور موازی است. از آنجایی که نقش این نوع بخصوص از توکن‌ها در آینده دیفای به صورت یکپارچه‌تر ادغام می‌شود، ممکن است به طور ناخواسته تقاضا را برای اتریوم افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا