اخبار بین الملل

اردوغان پروفسور فاطما اوزکول را به سمت نهاد مالی بانک مرکزی منصوب کرد

رجب طیب اردوغان پروفسور فاطما اوزکول، کارشناس دارایی‌های رمز ارز و فناوری بلاک چین، را به سمت نهاد مالی بانک مرکزی منصوب کرد.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پروفسور فاطما اوزکول، کارشناس دارایی‌های رمز ارز و فناوری بلاک چین، را به سمت نهاد مالی بانک مرکزی منصوب کرد.

فاطما اوزکول از سال ۲۰۱۲ در دانشگاه مارمارای استانبول با سمت استاد دانشگاه در حوزه حسابداری، امور مالی، حسابرسی، بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال مشغول به کار بوده است. فاطمه اوزکول جدیدترین عضو کمیته سیاست مالی ترکیه است که نرخ بهره را برای کنترل تورم تعیین می‌کند. این کمیته در ۲۱ دسامبر نرخ بهره کشور را ۲.۵ درصد افزایش داد و به ۴۲.۵ درصد رساند.

همچنین اردوغان پس از پیروزی در انتخابات و سقوط لیر ترکیه، هافیز گایا آرکان را به عنوان رئیس بانک مرکزی ترکیه منصوب کرد. این بانک آزمایش اولیه ارز دیجیتال خود یعنی لیر دیجیتال ترکیه را در سال ۲۰۲۲ انجام داد. 

از طرفی ترکیه با حدود ۱۷۰ میلیارد دلار فعالیت رتببه چهارم جهانی را در حجم تراکنش‌های خام کریپتو بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است.

سیاست‌های اردوغان در مواجهه با افزایش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال

اردوغان در نظر دارد که  همسو با افزایش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال اقدامات متفاوتی انجام دهد. مقامات کشور ترکیه می‌خواهند مقرراتی را برای بازار ارزهای دیجیتال تعیین کنند و با صدور مجوز و مالیات تمام تلاش خود را می‌کنند که این کشور را از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خارج کنند.

به نظر می‌رسد که مقررات آتی از سو استفاده کلاهبرداران جلوگیری می‌کند و جنبه‌های مختلفی از استانداردهای کیفی سرمایه‌گذاری، بهبود امنیت دیجیتال و خدمات نگهداری و نگهبانی را پوشش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا