اخبار بیت کوین

تایید ETF اسپات بیتکوین باعث تسهیل ورود سرمایه‌گذاران بازار می‌شود

نظر کوری کلیپستن مدیرعامل سوان بیتکوین (Swan Bitcoin) درباره تاثیر ETF بیتکوینM


تایید احتمالی یک ETF اسپات بیت کوین (صندوق قابل معامله در بورس) در ایالات متحده احتمالاً داغ‌ترین بحث دهه اخیر در فضای ارزهای دیجیتال بوده است. در حالی که بیش از ده‌ها درخواست برای ETF اسپات بیتکوین در انتظار تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هستند، نظرات گسترده‌ای در مورد تأثیر تایید آنها بر بیتکوین و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال وجود دارد.

کوری کلیپستن، مدیر عامل سوان بیتکوین (Swan Bitcoin)، یکی از افراد مهمی است که در مورد این صحبت می‌کند که چگونه تایید ETF اسپات بیتکوین بر چشم انداز ارزهای دیجیتال، به ویژه بازار بیتکوین تأثیر می‌گذارد.

ETF اسپات بیتکوین ورود سرمایه‌گذاران به بازار را تغییر خواهد داد: کوری کلیپستن

در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در روز جمعه، اول دسامبر، کوری کلیپستن نظر خود را در مورد تایید ETFهای اسپات بیتکوین بیان کرد و گفت که تایید آنها بازار ارزهای دیجیتال را متحول می‌کند. او گفت که انتظار دارد برنامه‌های متعدد ETF در اوایل ژانویه تاییدیه SEC را دریافت کنند.

کلیپستن معتقد است که تایید یک ETF، داستان سرمایه‌گذاری در بیتکوین را تغییر می‌دهد، مخصوصاً از منظر ورود سرمایه‌گذاران جدید. مدیر اجرایی سوان بیت کوین ادعا می‌کند که نقطه ورود برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در بیتکوین هستند تا حدودی مشکل است.

کلیپستن در بیانیه‌ای گفت: «در شش سال گذشته از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳، افرادی که به دنبال ورود به بیتکوین بودند مسیر راحتی نداشتند و تلاش آنها توسط تعداد زیادی طرح‌های بازاریابی ارز دیجیتال مختل شده که با حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز آلوده شده و در اصل تلاش می‌کنند تا ارزهای دیجیتال را در بازار دامپ کنند.»

به همین دلیل او معتقد است که یک ETF اسپات بیتکوین به جای این طرح‌های بازاریابی پر سر و صدا به ارائه برنامه‌هایی از  سوی بزرگ‌ترین و قابل اعتمادترین موسسات مالی در جهان کمک می‌کند.

علاوه بر این، کلیپستن تصریح کرد که ETF یک محصول برای سرمایه‌گذاری مناسب است که عملکردی مشابه یک IOU دارد. او همچنین ETF اسپات بیتکوین را از ETF فیوچرز بیتکوین متمایز کرد و اولی را «بیتکوین کاغذی» نامید زیرا توسط سکه واقعی پشتیبانی می‌شود.

او افزود: «من فکر می‌کنم این یک فرصت عالی برای مردم است که وارد سرمایه‌گذاری بیتکوین شوند. آنچه در طول تاریخ دیده‌ایم این است که مردم اول بیشتر خرید می‌کنند و یاد می‌گیرند، سپس به سمت نگهداری بیتکوین با حضانت خود می‌روند. یعنی ETF اسپات بیتکوین می‌تواند باعث شود که مردم بیشتری به سمت خرید خود بیتکوین سوق پیدا کنند.»

کلیپستن بر این باور است که ETFهای اسپات بیتکوین یک دروازه امن برای سرمایه گذاران جدید ارائه می‌دهد و به طور بالقوه پذیرش واقعی این ارز دیجیتال برتر را افزایش می‌دهد.

در زمان نوشتن این خبر، قیمت بیتکوین ۳۹۵۱۶ دلار است که نشان دهنده افزایش ۲ درصدی قیمت در ۲۴ ساعت گذشته است. بیتکوین با ارزش بازار ۷۷۲ میلیارد دلار، جایگاه خود را به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال در این بخش حفظ کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا