اخبار بیت کوین

افت شدید خروجی ETF بیتکوین گری اسکیل

خروجی ETF بیتکوین تراست گری اسکیل به شدت پایین آمده است.

 

صندوق ETF بیتکوین گری اسکیل (GBTC) اخیراً کاهش قابل توجهی در جریان خروجی داشته و به پایین‌ترین حد خود در چند روز گذشته رسید. برداشت‌های بیتکوین تراست گری اسکیل در ۲۳ فوریه، به ۴۴/۲ میلیون دلار کاهش پیدا کرد که کمترین حجم روزانه از زمان تبدیل آن به ETF در ۱۱ ژانویه است. 

به علاوه، کل برداشت‌ها تا پایان ژانویه، از GBTC به ۵/۶۴ میلیارد دلار رسید و تنها در ۲۲ ژانویه ۶۴۰ میلیون دلار از بیت کوین تراست گری اسکیل خارج شد. فوریه شاهد کاهش مداوم در جریان خروجی بود که تاکنون مجموعاً ۱/۸ میلیارد دلار بوده است. این کاهش، برداشت جمعی از زمان آغاز فعالیت ETF بیتکوین گری اسکیل را به ۷/۴ میلیارد دلار رساند.

روند سرمایه‌گذاری صندوق‌های ETF

در این میان، سایر صندوق‌های ارز دیجیتال الگوهای سرمایه‌گذاری متنوعی را به نمایش می‌گذارند. IBIT بلک راک از زمان راه‌اندازی بیش از ۶/۶ میلیارد دلار جمع‌آوری کرد، FBTC فیدلیتی با بیش از ۴/۷ میلیارد دلار در جایگاه دوم و ARK 21Shares با ورودی ۱/۴ میلیارد دلار در مدت مشابه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

چالش‌ها و تعادل برای صندوق ETF بیتکوین گری اسکیل

خروج پیش‌بینی‌شده از GBTC، که با تأیید ETF بیت‌کوین در ۱۰ ژانویه انجام شد، درها را برای تبدیل مستقیم و بازخرید سهام باز کرد و نیاز به فروش در بازار ثانویه را از بین برد. تحلیلگران بر این باورند که که توازن مجدد سبد سرمایه‌گذاران، به نفع ETFهای بیتکوین با کارمزدهای پایین‌تر است، چرا که GBTC در مقایسه با سایرین، با کارمزدهای کمتر از ۰/۱۹ درصد کار می‌کند. در واقع، این گری اسکیل ۱/۵ درصد هزینه مدیریت سالانه دارد. 

صندوق بیت کوین گری اسکیل با مجوز اخیر دادگاه با چالش‌های جدید دست و پنجه نرم می‌کند زیرا دادگاه به Genesis Global Holdco برای فروش ۱/۳ میلیارد دلار از سهام GBTC برای بازپرداخت سرمایه‌گذاران مجوز داده است. البته ناگفته نماند که علی‌رغم جریان‌های عظیم خروجی و دادگاه اخیر، باز هم گری اسکیل به خاطر کارمزدهای منطقی خود پیروز میدان خواهد بود. به علاوه، رئیس فروشگاه ETF، نیت گراسی، معتقد است که گری اسکیل حتی با کاهش دارایی‌ها باز هم سودآور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا