خبر فوری

حمله به کیف پول متامسک میلیاردر مارک کوبان؛ ۸۷۰ هزار دلار از دست رفت!

سرقت آلت کوین‌ها و استیبل کوین‌ها از کیف پول متامسک مارک کوبان


مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار میلیاردر، قربانی یک هک شد. بر اساس گزارش‌ها، کوبان مبلغ حدود ۸۷۰ هزار دلار موجودی کیف پول متامسک خود را از دست داد.

سرقت آلت کوین‌ها و استیبل کوین‌ها

واز کریپتو (Wazz Crypto)، محقق صنعت بلاک چین، گزارش داد که حمله به کیف پول کوبان در ۱۵ سپتامبر حدود ساعت ۲۳ رخ داد. وی بیان کرد که متوجه فعالیت‌های غیرمعمول در یکی از کیف پول‌های کوبان شد. این کیف پول کوبان حدود ۵ ماه غیر فعال بود. 

با توجه به سوابق تراکنش‌ها در اتر اسکن (Etherscan)، دارایی‌های مختلفی از جمله USD Coin (USDC), Tether (USDT), Lido Staked Ether (stETH), Polygon (MATIC), and Ethereum Name Service (ENS)، در ۱۰ دقیقه از حساب کوبان برداشته شد.

اطلاعات مربوط به سرقت از کیف پول متامسک مارک کوبان
اطلاعات مربوط به سرقت از کیف پول متامسک مارک کوبان – منبع: CoinTurkNews

جالب اینجاست که کوبان بعد از گذشت مدتی، ۲ میلیون دلار سرمایه خود را به یک کیف پول جایگزین انتقال داد. این سری از معاملات باعث ایجاد شک و تردیدهایی شد. برخی تصور کردند شاید کوبا  انتقال دارایی‌ها را در پورتفولیوی خود مدیریت کرده است.

مارک کوبان این حمله را تایید کرد!

تنها چند ساعت بعد از اعلان Wazz Crypto، کوبان به DL News اعلام کرد که برای اولین بار در چند ماه گذشته به کیف پول متامسک خود دسترسی داشته است. او ابتدا ادعا کرد که از فعالیت اخیر کیف پول خود بی‌اطلاع است، اما بعدا اظهار داشت: «شخصی ۵ اتریوم از من دزدیده است.»

طبق گفته کوبان، او برای اولین بار در چند ماه گذشته به متامسک خود دسترسی پیدا کرده بود و مشکوک شد که شخصی حرکات او را ردیابی می‌کند. با این حال ضرر کوبان از ۵ اتریوم به مبلغ ۹ هزار دلار فراتر رفت و تقریبا ۸۷۰ هزار دلار از ارزهای دیجیتال مختلف وی سرقت شد.

کوبان به DL News گفت: «من کاملا مطمئن هستم که نسخه‌ای از متامسک را دانلود کردم که کاملا به آن مطمئن نبودم.» این سرمایه‌گذار میلیاردر مشهور توضیح داد که هک درست زمانی رخ داد که در حال تلاش برای پاک کردن حساب خود در گوشی موبایل بوده. وی این گونه بیان کرد:

«متامسک چند بار خراب شد. من صبر کردم. سپس برای من ایمیل فرستادند و من NFTهای خود را در OpenSea قفل کردم. بعد از آن تمام پولیگان‌های خود را از این حساب به یک حساب دیگر انتقال دادم.»

کلاهبرداران متعدد پسوندها یا برنامه‌های کاربردی متامسک جعلی می‌سازند و کاربران را فریب می‌دهند که کلیدهای خصوصی یا عبارت رمزی خود را تحویل دهند. این افراد می‌توانند به راحتی کیف پول ارزهای دیجیتال کاربران را با دسترسی غیرمجاز خالی کنند. کوبان بعد از تایید این حمله گفت:

«هیچ یک از حساب‌های دیگر من سرقت نشد زیرا امنیت حساب‌های دیگر تأیید شده بود.»

وی همچنین اشاره کرد که دارایی‌های باقیمانده را برای تایید هویت به صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، مستقر در ایالات متحده، منتقل کرده است. وی این کار را با استفاده از گزینه «دانگل» انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا