اخبار اتریوماخبار تحلیلی

آیا قیمت اتریوم به بالای ۳۲۰۰ دلار می‌رسد؟

افزایش قیمت اتریوم با فعالیت‌ دوباره نهنگ‌ها و احتمال بولران بعدی

 

قیمت اتریوم (ETH) طی ۲۴ ساعت گذشته، روند صعودی خود را حفظ کرده است و از ۳۰۰۰ دلار فراتر رفت. البته این کوین ابتدا یک افت کوتاه‌مدت به زیر قیمت ۳۰۰۰ دلار داشت اما دوباره به روند صعودی بازگشت.

تارگت بعدی اتریوم: ۳/۲ هزار دلار؟

چارت روزانه حرکت مثبت را نشان می‌دهد و فعالیت اخیر نهنگ‌ها حاکی از آن است که آن‌ها محدوده قیمت ۳/۲ هزار دلاری را هدف گرفته‌اند.

در زمان نگارش این خبر، اتریوم با ارزش بازار بیش از ۳۷۲ میلیارد دلار با قیمت ۳۱۰۳/۸۴ دلار معامله می‌شود.

روند صعودی اخیر قیمت نشان داد که قیمت اتریوم ممکن است در این هفته جدید به ۳/۲ هزار دلار برسد. زمانی که قیمت اتریوم شتاب صعودی پیدا کرد، نهنگ‌ها از این فرصت برای خرید اتریوم بیشتر استفاده کردند.

مقایسه مقدار خروجی اتریوم از صرافی‌ها و عرضه اتریوم
مقایسه مقدار خروجی اتریوم از صرافی‌ها و عرضه اتریوم – منبع: Santiment

تاثیر فعالیت نهنگ‌ها روی اتریوم و معیارهای بازار

فعالیت نهنگ‌ها در محدوده اتریوم افزایش یافته و خریدهای قابل توجی از جمله خرید ۱۴۶۳۲ اتریوم به ارزش ۴۵/۵ میلیون دلار ثبت شده است. جدا از آن، در ۲۵ فوریه، گزارش شده که کیف پولی متعلق به جاستین سان ۱۳۷۸۰ اتریوم به ارزش ۴۱/۲۴ میلیون دلار در زمان انتشار توئیت خریداری کرده است.

علاوه‌بر انباشت زیاد نهنگ‌ها، معیار کلیدی دیگری در صعودی شدن اتریوم نقش داشتند. طبق آخرین داده‌ها، بهره باز اتریوم به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۱ نزدیک شده بود.

هر زمان که بهره باز افزایش یابد، احتمال ادامه روند فعلی قیمت را افزایش می‌دهد. از آنجایی که نمودارهای روزانه و هفتگی ETH سبز بودند، به نظر می‌رسید که اتریوم می‌تواند در این هفته به ۳/۲ هزار دلار برسد.

احساسات بازار در محدوده اتریوم صعودی باقی ماند، همانطور که از افزایش اندک در احساسات وزنی آن مشهود است. سوشال دامیننس آلتکوین نیز افزایش یافت که نشان‌دهنده محبوبیت این ارز دیجیتالی است.

مقایسه احساسات وزنی و سوشال دامیننس اتریوم
مقایسه احساسات وزنی و سوشال دامیننس اتریوم – منبع: Santiment

داده‌های Lookonchain و Santiment انباشت نهنگ‌ها و افزایش علاقه بازار به اتریوم را نشان می‌دهد و تمام این‌ها حاکی از احساسات خرید در میان سرمایه‌گذاران است. علیرغم کاهش جریان خروجی ارز، معیارهای کلی نوید یک بازار صعودی را می‌دهند.

شاخص‌های مختلف از جمله MACD صعودی، احساسات مثبت بازار و افزایش تسلط اجتماعی از چشم انداز خوش بینانه برای افزایش قیمت اتریوم حمایت می‌کنند،. با این حال، حتما احتیاط کنید زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه خرید بیش از حد قرار دارد و به طور بالقوه منجر به فشار فروش و پایان روند صعودی می‌شود. معامله گران باید برای اصلاحات احتمالی بازار،  RSI را از نزدیک رصد کنند.

چارت روزانه قیمت اتریوم
چارت روزانه قیمت اتریوم – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا