اخبار بین الملل

یوان دیجیتال چین به حجم تراکنش ۲۵۰ میلیارد دلاری نزدیک می‌شود

یوان دیجیتال چین ۰/۱۶ درصد از عرضه پول را در این کشور تشکیل می‌دهد.

 

در حالی که کاربردها و پذیرش یوان دیجیتال چین در حال گسترش است، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین هنوز تنها ۰/۱۶ درصد از عرضه پول را در این کشور تشکیل می‌دهد.

رئیس بانک مرکزی این کشور ادعا کرده است که تقریباً ۲۵۰ میلیارد دلار تراکنش با استفاده از یوان دیجیتال چین در طول مدت یک سال و نیم از آغاز دوره آزمایشی آن انجام شده است.

در ۱۹ ژوئیه، یی گانگ، رئیس بانک جمهوری خلق چین در کنفرانسی در سنگاپور گفت که ارز دیجیتال بانک مرکزی آن تا پایان ژوئن ۱/۸ تریلیون یوان از معاملات را به خود اختصاص داده است.

یی اضافه کرد که از زمان عرضه اولیه یوان دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۲، حدود ۹۵۰ میلیون تراکنش از حدود ۱۲۰ میلیون کیف پول انجام شده است که مبلغ تراکنش را به حدود ۲۶۰ دلار رسانده است.

بر اساس گزارش رویترز در ۱۹ ژوئیه، او ادعا کرد که حدود ۲/۳ میلیارد دلار یا ۱۶/۵ میلیارد یوان دیجیتال در پایان ژوئن در گردش بوده که تنها ۰/۱۶ درصد از عرضه پولی چین را تشکیل می‌دهد.

پذیرش یوان دیجیتال در مقایسه با جمعیت ۱/۴ میلیاردی چین هنوز بسیار اندک است و تاکنون بیشتر برای پرداخت‌های خرده فروشی داخلی از آن استفاده شده است.

در ۱۸ ژوئیه، South China Morning Post گزارش داد که بانک چین هنگ کنگ آزمایش یک طرح پرداخت فرامرزی دیگر را برای مشتریان بانک چین در فروشگاه‌های خرده فروشی منتخب در هنگ کنگ آغاز کرده است.

به گفته SCMP، این آزمایش در تلاش برای ترویج بیشتر کاربردهای فرامرزی یوان دیجیتال انجام شد و سومین آزمایش فرامرزی CBDC در هنگ کنگ است.

در آزمایشی که در سال گذشته انجام شد، BOCHK برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد که مشتریان را تشویق می‌کرد تا یک کیف پول BOC e-CNY برای دریافت ۱۴ دلار (۱۰۰ یوان) برای استفاده در سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای U Select در هنگ کنگ راه‌اندازی کنند.

در ژانویه، بانک مرکزی قابلیت قرارداد هوشمند را در یوان دیجیتال ادغام کرد تا موارد استفاده آن را گسترش دهد.

مبلغ ۲۵۰ میلیارد دلار تراکنش‌های یوان دیجیتال بیش از ۷۰ درصد از رقمی که بانک در آگوست ۲۰۲۲ به آن اشاره کرد، افزایش یافته است.

با این حال، این مقدار هنوز با رقم ارزش پردازش شده توسط برخی از بزرگترین بلاک چین‌های عمومی در جهان فاصله دارد.

به عنوان مثال، بر اساس گزارش‌های مختلف، بیت کوین در سال ۲۰۲۲، ۸/۲ تریلیون دلار پردازش کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا