اخبار بین الملل

قطر پذیرش کریپتو را رد کرد

بانکداری سنتی در قطر و احتمال پذیرش کریپتو

 

مسئله پذیرش کریپتو در قطر: علاقه‌مندان به بیتکوین به شایعات درباره خرید ۵۰۰ میلیارد دلاری بیت کوین توسط سازمان سرمایه‌گذاری قطر (QIA) دامن زدند. اما مدیر مالی سازمان سرمایه‌گذاری قطر، Shadi Qishta، معتقد است که این امر به دلیل استراتژی سرمایه‌گذاری متنوع QIA، که در حال حاضر دارایی‌های دیجیتال را حذف می‌کند، کمی غیرمحتمل است. 

تصمیمات سرمایه‌گذاری QIA به‌عنوان یک صندوق سرمایه‌گذاری مستقل، مستلزم تأیید هیئت مدیره و شورای عالی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری (SCEAI) است و همین امر بازنگری سبد سهام را غیر ممکن می‌کند.

رویکرد محتاطانه قطر به پذیرش کریپتو

چشم‌انداز اقتصادی قطر که به واسطه منابع طبیعی عظیم آن هدایت می‌شود، با موضع محتاطانه آن در قبال ارزهای دیجیتالی و پذیرش کریپتو در تضاد است. علیرغم اینکه قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، رویکرد قطر در مورد ارزهای دیجیتال با توجه به پذیرش عمومی محدود و عدم قطعیت‌های نظارتی کمی غیر ممکن به نظر می‌رسد. 

از طرفی، تجارت کریپتو در سال ۲۰۱۸ در قطر ممنوع شد که نشان‌دهنده ترجیح این کشور به روش‌های بانکداری سنتی و سرمایه‌گذاری و تمرکز آن بر کاهش ریسک در بخش‌های مختلف است.

چالش‌های پذیرش کریپتو در قطر

پذیرش محدود کریپتو در قطر ناشی از عواملی مانند ابهامات نظارتی، هنجارهای فرهنگی و ترجیح سیستم‌های بانکداری سنتی است. برخلاف دبی که پذیرش دارایی های دیجیتال بارزتر است، محیط قطر همچنان با احتیاط نظارتی و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری محافظه‌کارانه جلو می‌رود. 

همانطور که قطر مسیر رشد اقتصادی خود را طی می کند، موضع این کشور در قبال ارزهای دیجیتال بر چالش‌های گسترده‌تری برای پذیرش کریپتو در محیط‌های مالی محافظه‌کارانه تاکید می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا