اخبار بین الملل

مدیران عامل فناوری سیلیکون ولی طرفداران متاورس ها نیستند

در جریان یک رویداد وال استریت ژورنال، فیل اسپنسر، مدیر بازی‌های مایکروسافت و ایوان اشپیگل، مدیر عامل اسنپ، فاش کردند که طرفداران زیادی از متاورس به شکل فعلی آن نیستند.

اسپنسر با اشاره به گرافیک بد اکوسیستم و رابط‌های با کیفیت پایین، تکرار فعلی متاورس را یک «بازی ویدیویی ضعیف» نامید.
رئیس بازی‌های مایکروسافت خاطرنشان کرد که دنیای بازی همچنان نسبت به متاورس در ایجاد جهان‌های مجازی جذاب متفاوت برتری دارد. وی در عین حال بیشتر پروژه های متاورس فعلی را با جلسات اتاق واقعیت مجازی مقایسه کرد و توضیح داد:

سازندگان بازی‌های ویدیویی توانایی شگفت‌انگیزی برای ساختن جهان‌های متقاعدکننده‌ای دارند که ما می‌خواهیم در آن‌ها وقت بگذرانیم. برای من، ساختن یک متاورس که شبیه اتاق جلسه است. متوجه شدم که این جایی نیست که می‌خواهم بیشتر وقتم را صرف کنم.»
از سوی دیگر، اشپیگل، تجربه متاورس را با “زندگی در یک کامپیوتر” مقایسه کرد و اشاره کرد که تکرارهای فعلی این مفهوم بسیار ابتدایی هستند و او پس از یک روز کاری طولانی، تمایلی به گذراندن زمان در آن ندارد.

او اضافه کرد که اسنپ بیشتر بر روی به حداقل رساندن سخت افزار و آوردن تجربه به دنیای واقعی از طریق واقعیت افزوده (AR) متمرکز شده است و روند سخت افزار واقعیت مجازی (VR) را در متاورس بررسی می کند.

VR یک محیط مجازی همهجانبه ایجاد می کند، در حالی که AR صحنه های دنیای واقعی را تقویت می کند. VR به یک دستگاه هدست نیاز دارد، در حالی که AR نیاز ندارد. کاربران واقعیت مجازی در یک دنیای کاملاً تخیلی حرکت می کنند، در حالی که کاربران واقعیت افزوده با دنیای واقعی در تماس هستند.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، گفت که متاورس کلمه ای است که من هرگز از آن استفاده نخواهم کرد، که نشان دهنده تمرکز اپل بر واقعیت افزوده بر واقعیت مجازی است. در حالی که باب چاپک، مدیرعامل دیزنی گفت که این شرکت تمایل دارد از کلمه متاورس استفاده نکند، زیرا برای ما، این یک اصطلاح بزرگ و گسترده است. برای ما، این داستان سرایی نسل بعدی است.»

Metaverse به عنوان یک مفهوم به چیز بزرگ بعدی در اکوسیستم Web3 در طول اوج روند صعودی تبدیل شد، با فیس بوک حتی نام تجاری خود را به Meta تغییر داد تا تمرکز خود را بر تبدیل شدن به یک رهبر در اکوسیستم فناوری نوپا نشان دهد. با این حال، شرط متاورس متا برای شرکت Fortune 500 گران تمام شده است، زیرا این شرکت برای سه ماهه سوم سال 2022 ضرر 3.67 میلیارد دلاری را ثبت کرد و بیان کرد که این ضررها در سال آینده بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا