اخبار بین الملل

همکاری بانک استاندارد چارترد برای توسعه یوان دیجیتال در چین

چین ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را آزمایش می‌کند.


بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) با یک شرکت خدماتی مستقر در چین همکاری می‌کند تا مبادله و تجارت یوان دیجیتال را تسهیل کند و توسعه آن را گسترش دهد. بدین ترتیب این موسسه مالی به برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC چین پیوسته است.

از آنجایی که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به عنوان یک شکل پیشرفته پول مورد پذیرش گسترده قرار می‌گیرند، تعداد فزاینده‌ای از مناطق جهان و موسسات مالی به دنبال استفاده از مزایای بالقوه آن هستند. پیشگام در این رقابت، کشور چین است؛ یک نیروگاه اقتصادی جهانی که قصد دارد سیستم مالی خود را با ادغام یوان دیجیتال گسترش دهد.

بانک استاندارد چارترد با هدف سرمایه‌گذاری بر پذیرش رو به رشد در این منطقه، به چین وارد شده است تا پذیرش یوان دیجیتال را با خدمات تجارت و مبادله گسترش دهد.

در روز دوشنبه، ۲۷ نوامبر، بانک استاندارد چارترد اعلام کرد که شرکت زیرمجموعه مستقر در چین آن، با همکاری شرکت City Bank Clearing Services، ارائه مبادلات دیجیتال یوان را آغاز خواهد کرد.

این مشارکت به مشتریان چینی امکان دسترسی به یک پلتفرم دیجیتال و مجموعه‌ای جامع از خدمات را می‌دهد. کاربران می‌توانند در آن به طور یکپارچه به مبادلات بپردازند، تجارت کنند و e-CNY یا همان یوان دیجیتال را از طریق حساب‌های بانکی معمولی خود دریافت کنند.

ژانگ شیائولی، نایب رئیس بانک استاندارد چارترد در چین، بر اهمیت گسترش و پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال تأکید کرد: «توسعه یوان دیجیتال به عنوان یک زیرساخت مهم برای اقتصاد دیجیتال به تدریج تجربه پرداخت و مصرف را بهبود می بخشد و ارتباط متقابل با بازار مالی بین‌المللی را تقویت می‌کند.»

استاندارد چارترد چین همچنین به یکی از اولین بانک‌های خارجی تبدیل شده است که در نسخه آزمایشی کسب و کار یوآن دیجیتال شرکت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا