اخبار NFTاخبار تکنولوژیاخبار وب 3

تحولی در دنیای بازی های وب3 با بازی Undeads

معرفی بازی Undeads مبتنی بر NFT با بهره‌گیری از امکانات واقعیت مجازی (VR)

 

Undeads، یک بازی جدید در سبک بقا (survival) قرار است با ترکیب منحصر به فرد شخصیت‌های مبتنی بر NFT، کیفیت بازی‌های استودیو AAA و سیستم امتیازدهی، دنیای بازی های وب3 را متحول کند.

بازی های وب3 نشان‌دهنده تغییر پارادایم از وب2 هستند: این بازی های بلاکچینی به بازیکنان اجازه می‌دهند از NFT‌ها به عنوان شخصیت‌های قابل بازی استفاده کنند و ویژگی مالکیت و منحصربه‌فرد بودن را اضافه به گیم پلی اضافه می‌کنند. با این حال، سطح بسیاری از بازی های وب3 از کیفیتی که گیمرها به آن عادت دارند، پایین‌تر است. لئو کان در افتتاحیه جدیدترین AMA در مصاحبه‌ای گفت: «برای همین است که ما تصمیم گرفتیم یک بازی AAA با کیفیت کنسول روی بلاک چین بسازیم.»

پروژه جاه طلبانه کان، به نام Undeads، با الهام از Resident Evil و Call of Duty، یک بازی در سبک بقا است که در آن بازیکنان به عنوان انسان یا زامبی در حال تکامل با همه شخصیت‌ها، سلاح‌ها و ساختمان‌ها به عنوان NFT با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

کان در توضیح این بازی گفت: «مفهوم شخصیت‌های دوگانه در یک بازی چندجهانی چیزی است که ما در بازی Undeads به‌عنوان یک پیشرو ارائه کرده‌ایم. این مفهوم به این معناست که بعد جدیدی به بازی اضافه کرده‌ایم و کلیشه کاراکترهای سنتی را شکسته‌ایم.»

گفته می‌شود که قرار است بازی Undeads در سال ۲۰۲۴ منتشر شود. در حال حاضر، نسخه پیش نمایش اولیه، Undeads Rush، در دسترس گیمرهاست تا طعم گیم پلی بازی را بچشند. کان اضافه کرد: «این نسخه چیزی فراتر از یک نسخه نمایشی است، اما برای کسانی که NFTهای ما را دارند، و همچنین برای طرفداران Discord که کامیونیتی عظیمی از ۵۵ هزار کاربر در دسترس داریم، تجربه‌ای فراگیرتر است.»

ادغام NFTها در تجربه بازی در این پروژه بسیار مهم است. «در Undeads Rush می‌توانید با شخصیت‌های خود بازی کنید و سلاح‌ها و وسایل نقلیه متنوعی داشته باشید. ما عناصر رقابتی مانند تابلوهای امتیازات روزانه و ماهانه را برای بازیکنان در نظر می‌گیریم تا جوایزی دریافت کنند. سیستم امتیازدهی بازی نقش مهمی را ایفا می‌کند، به ویژه برای کسانی که NFTهای بازی Undeads را در اختیار دارند.»

به گفته کان، بازی Undeads علیرغم زمستان کریپتو کاملاً موفق عمل کرده است و NFTهای آن بیش از یک میلیون دلار فروخته شده است.»

علاوه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد، در بازی Undeads امکان تعامل و تبادل با پلتفرم‌های دیگر وجود دارد و دارندگان NFT را از پلتفرم‌های مختلف دعوت می‌کند تا در آن شرکت کنند، و به این ترتیب کامیونیتی این بازی را گسترش می‌دهد. «فضای بازی Undead به متاورس محدود نمی‌شود. شما می‌توانید NFTهایی از Yuga Labs، Azuki، DeGods، CloneX داشته باشید، به پلتفرم و کامیونیتی ما بپیوندید و در طول بازی از NFTهای خود استفاده کنید؛ به این شکل که امتیاز کسب کنید و با این امتیازها دارایی‌های واقعی یا کریپتو بخرید.

کمپین ایردراپ Undeads که اکنون فعال است، به دو مرحله تقسیم می‌شود: مرحله اول، وفادارترین حامیان بازی را در اولویت قرار می‌دهد و به آنها دسترسی انحصاری به امتیازات و جوایز مختلف را در قالب ایردراپ پاداش می‌دهد، در حالی که مرحله دوم برای بازیکنان فعال است، نه فقط دارندگان NFT. که در سیستم سواپ بازی شرکت می‌کنند. 

کان درباره این بازی می‌گوید: «شما می توانید تمام امتیازاتی را که در بازی دارید و در نبردها یا مسابقات به دست آورده‌اید، عوض کنید. از نظر سازندگان این بازی این یک روش بسیار نوآورانه برای تعامل با جامعه کامیونیتی ماست. ما به کاربران خود اطمینان می‌دهیم که همه چیز قانونیست.»

در نسخه نهایی، Undeads تمام ویژگی‌های گفته‌شده را حفظ و ارائه می‌کند و همچنین قابلیت‌های واقعیت مجازی (VR)، ادغام با متاورس‌های خارجی و حتی اسلات‌های تبلیغاتی NFT را اضافه می‌کند.

کان در پایان گفت: «ما سخت مشغول کار روی پروژه بازی Undeads هستیم تا بهترین گیم پلی را به شما ارائه دهیم. می‌خواهیم مطمئن شویم که شما یک تجربه مشابه بازی‌های AAA را خواهید داشت. کلمه کلیدی در این پروژه برای ما قابلیت VR است. از روز اول، این یکی از سخت‌ترین امکانات برای دستیابی به محیط وب‌سایت و این نوع از بازی متاورس بوده است. اما ما همچنان مشتاقیم تا این تجربه جدید را به بهترین شکل در اختیار کاربران و گیمرها قرار دهیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا