اخبار تکنولوژیاخبار صرافی ها

انتخاب استراتژی‌های بهتر با ربات ترید هوش مصنوعی بیت گت (Bitget)

ربات ترید هوش مصنوعی صرافی بیت گت با امکان امکان خودکارسازی تراکنش‌ها برای کاربران

 

صرافی بیت گت (Bitget) در حال حاضر یک ربات ترید هوش مصنوعی مارتینگل و یک ربات هوش مصنوعی ترید شبکه‌ای را روی پلتفرم خود دارد.

در ۱۱ ژوئیه، صرافی ارز دیجیتال بیت گت یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) را برای استراتژی‌های ترید شبکه خود راه‌اندازی کرد و از الگوریتم‌های معاملاتی برای خودکارسازی تراکنش‌ها برای کاربران استفاده کرد. توسعه‌دهندگان بیت گت در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف اظهار داشتند:

«در مقایسه با ایجاد دستی استراتژی‌ها با وارد کردن پارامترهای استراتژی مبهم و پیچیده، استراتژی‌های هوش مصنوعی می‌توانند به کاربران کمک کنند تا از طریق یک عدد ساده (نرخ بازده استراتژی) و یک نمودار ساده (منحنی بازده) به طور مستقیم استراتژی‌ها را انتخاب و ایجاد کنند و نیاز به وارد کردن را در متغیرهای پیچیده از بین ببرند.»

در ربات ترید هوش مصنوعی، کاربران فقط باید استراتژی مورد نظر و مبلغ سرمایه‌گذاری را وارد کنند. مدل زبانی کوچک این ربات هزاران پارامتر را تکرار می‌کند و می تواند ده‌ها استراتژی مختلف را در یک جفت ارز ایجاد کند. تمرکز کارایی آن با مدل‌های زبان بزرگ، مانند ChatGPT، که می‌تواند صدها میلیارد پارامتر داشته باشد و برای استفاده عمومی در نظر گرفته شده است، متفاوت است.

مانند ربات ترید هوش مصنوعی مارتینگل که در ماه ژوئن از آن رونمایی کرد، استراتژی‌های هوش مصنوعی مختلف تنظیمات پارامترهای مختلفی دارند، مانند تعداد موقعیت‌های اضافه شده، ضریب مقدار اضافه شده به موقعیت و درصد سود بردن.

با این وجود، نیاز به ربات ترید هوش مصنوعی مدل زبانی کوچک برای همگام‌سازی داده‌های قیمت به صورت هم‌زمان در بین کاربران متعدد، چالشی را به وجود می‌آورد. برای رفع این مشکل، توسعه‌دهندگان بیت گت اینگونه نوشتند: «برای مقابله با وضعیتی که تعداد زیادی از کاربران از استراتژی شبکه هوش مصنوعی به طور همزمان استفاده می‌کنند، ما فناوری محاسبات توزیع شده و تعادل بار را برای بهبود موثر قابلیت پردازش هم‌زمان سیستم اتخاذ کرده‌ایم.»

به عبارت ساده‌تر، بیت گت می‌گوید که ربات ترید هوش مصنوعی آن، تراکنش‌ها را «بین چندین گره برای پردازش» توزیع می‌کند، در نتیجه احتمال شکست را کاهش می‌دهد و تحمل بالایی را تضمین می‌کند.

وقتی صحبت از محدودیت‌ها به میان می‌آید، تیم توسعه این چنین توضیح داد:

«استراتژی فعلی هوش مصنوعی عمدتاً برای ارائه به کاربران با ارجاع به پارامترهای استراتژی است و انتخاب استراتژی بر اساس قضاوت‌های بازار آتی همچنان توسط کاربران انجام می‌شود.»

در مرحله بعدی، بیت گت قصد دارد یک ربات هوش مصنوعی ایجاد کند که قادر به یادگیری پیش‌بینی قیمت باشد، اگرچه در حال حاضر در مرحله تحقیق و توسعه است. پیش از این، این صرافی در ۲۷ آوریل ۱۰ میلیون دلار در اختیار اکوسیستم بلاک چین Fetch.ai در بحبوحه رونق ChatGPT قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا