اخبار تکنولوژی

ویژگی جدید ChatGPT؛ می‌توانید GPT خودتان را بسازید!

سیستم ChatGPT به کاربران این امکان را می‌دهد تا GPTهای آموزش دیده خودشان را ایجاد کنند.

تیم OpenAI ادعا کرد که ویژگی GPTs یک سرویس عالی برای مشترکینی است که پیام‌های پیچیده دارند. 

سیستم هوش مصنوعی ChatGPT اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد تا GPTهای  آموزش‌دیده خودشان را ایجاد کنند. در واقع، اکنون کاربران می‌توانند برنامه‌های سفارشی ChatGPT را بسازند و دستور و وظایف مختلف را به آن‌ها بدهند و نیازی نیست که برای هر کاری رشته‌های طولانی از دستورات را وارد کنند.

OpenAI متوجه شده بود که کاربران یک سری فایل‌های متنی را ذخیره می‌کنند و از آن به عنوان دستور (prompt) برای دریافت سوال خودشان کمک می‌گیرند. هر بار که این کاربران وارد ChatGPT می‌شدند، قبل از هرکاری باید این دستورها را وارد می‌کردند. به همین دلیل تیم OpenAI از GPTها به عنوان یک وسیله برای کاهش سختی کار کاربران خودش استفاده می‌کند. این تیم بیان کرد:

«بسیاری از کاربران قدرتمند فهرستی از دستورات و مجموعه دستورالعمل‌ها را می‌سازند و به صورت دستی آن‌ها را در ChatGPT کپی می‌کنند. اکنون GPTها همه این کارها را برای شما انجام می‌دهند. در حال حاضر نسخه رایگان این ویژگی وجود ندارد و فقط مشترکین اشتراک ChatGPT Plus و Enterprise می‌توانند از این سرویس کمک بگیرند.»

OpenAI اعلام کرد که یک فروشگاه جدید برای GPTها آخر این ماه افتتاح می‌کند. این فروشگاه به توسعه‌دهندگان دستورها این فرصت را می‌دهد تا GPTهای خود را بفروشند. 

البته فقط سازندگان تاییدشده مجاز به ارسال GPT در فروشگاه خواهند بود و تیم ادعا می‌کند که اقدامات جدی را برای کمک به حفظ حریم خصوصی و ایمنی کاربران در حین راه‌اندازی فروشگاه در نظر دارد. 

OpenAI اعلام کرد که کاربران می‌توانند GPTهای خودشان را به صورت عمومی نیز به اشتراک بگذارند. به علاوه، شرکت‌ها می‌توانند GPTهای داخلی ایجاد کنند که فقط بخش‌های خاص یا کارمندان مجاز به استفاده از آن هستند.

شرکت بایوتکنولوژی Amgen، شرکت مشاوره مدیریت Bain و پردازشگر پرداخت Square از قبل شروع به استفاده از سرویس GPT کردند و از این ویژگی ChatGPT برای بازاریابی کمک به کارکنان پشتیبانی مشتری یا مهندسان استفاده می‌کنند.

بر اساس داده‌های SimilarWeb به نقل از رویترز، ChatGPT یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های چت هوش مصنوعی است و بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر دارد. هرچند، رقبای جدید به زودی پا به عرصه می‌گذارند. برای مثال Google’s Bard و Anthropic’s Claude 2 رقبای جدی ChatGPT هستند. 

به علاوه ایلان ماسک در ۵ نوامبر اعلام کرد که برنامه چت هوش مصنوعی خود به نام Grok را به زودی منتشر می‌کند. چت بات ایلان ماسک یک رقیب جدی به حساب می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا