اخبار تکنولوژی

مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد به‌زودی ربات هوش مصنوعی متا را راه‌اندازی می‌کند

متا چت‌بات‌های هوش مصنوعی را با شخصیت‌ها راه‌اندازی می‌کند تا کاربران را حفظ کند

 

از آنجایی که شرکت متا، غول بزرگ فناوری بر حفظ کاربران خود تمرکز می‌کند، مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد چندین چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی را با شخصیت‌ها و عملکردهای مختلف راه‌اندازی کند.

بر اساس گزارشی از فایننشال تایمز، متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، قصد دارد چت‌بات‌های هوش مصنوعی (AI) با شخصیت‌هایی مانند انسان منتشر کند چرا که بر حفظ کاربران تمرکز دارد.

افراد نزدیک به این پروژه گفتند که نمونه‌های اولیه چت‌بات‌ها در حال طراحی است و محصولات نهایی می‌توانند با کاربران در سطح انسانی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، طیفی از ربات‌های چت قادر به نمایش شخصیت‌های مختلف خواهند بود و انتظار می‌رود تا اوایل ماه آینده منتشر شوند.

منابع نزدیک به این پروژه می‌گویند که کارکنان متا به چت‌بات‌ها لقب persona داده‌اند و این ربات‌ها به شکل شخصیت‌های مختلف درمی‌آیند. شخص دیگری که از این برنامه‌ها آگاه است، اعلام کرد که این شرکت قبلاً یک ربات را بررسی کرده است که مانند آبراهام لینکلن رئیس جمهور سابق ایالات متحده صحبت می‌کند.

به گفته منابع گزارش FT، هدف چت‌بات‌ها ارائه پیشنهادات و قابلیت‌های جست‌وجوی جدید، همراه با قابلیت سرگرم‌کننده بودن برای کاربران خواهد بود.

در گزارش FT آمده است که این شرکت ممکن است بررسی‌های مرتبط با خروجی چت‌بات‌ها را به صورت خودکار انجام دهد تا از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کند و از گفتار قانون‌شکنی جلوگیری کند.

این توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که متا تلاش‌های عمده‌ای را برای حفظ کاربر انجام داده باشد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در طی نشستی در ۲۶ ژوئیه درباره آخرین محصول شرکت و رقیب توییتر Threads صحبت کرد.

زاکربرگ گفت متا در درجه اول بر حفظ کاربران Threads متمرکز شده است. در این نشست اعلام شد که ۳/۷ میلیارد دلار دیگر در توسعه متاورس سرمایه‌گذاری شده است.

معرفی چت‌بات‌ها به معنای فرصتی برای جمع‌آوری مقادیر زیادی از داده‌های کاربران است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا