اخبار تکنولوژی

پیش نمایش نینتندو سوییچ ۲ (Nintendo Switch 2) منتشر شد

نینتندو سوییچ ۲ کی عرضه می‌شود؟


هفت سال از عرضه کنسول نینتندو، پرفروش‌ترین کنسول خانگی، می‌گذرد و طرفداران مشتاقانه منتظر جانشین آن، نینتندو سوییچ ۲ هستند. شایعات حاکی از آن است که نینتندو سوییچ ۲ با حفظ تعادل بین کنسول خانگی و بازی‌های دستی، قدرت و عملکرد بیشتری را ارائه می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان اصلی بازی قبلاً سخت‌افزار جدید را منتشر کرده‌اند. فراموش نکنید که کنسول دستی بازی بعدی نینتندو به طور منظم با جزئیات جدید و اطلاعیه‌های رسمی آپدیت می‌شود. 

نینتندو سوییچ ۲ چیست؟

سوییچ فعلی نینتندو یک کنسول قابل حمل است که می‌توانید آن را با کمک یک رابط، در تلویزیون پخش کنید و نوع Switch Lite آن کاملاً دستی است. شرکت شارپ، یک شرکت سازنده نمایشگر قصد دارد روی صفحه نمایش کنسول دستی برای آینده بیشتر کار کند و انتظار می‌رود این شرکت در آینده صفحه نمایش‌های قدرتمندتر با قابلیت تبدیل ارائه کند. 

نینتندو بزرگترین شرکت در حوزه ساخت دستگاه‌های قابل حمل است و بیش از هر چیز روی بازی‌های ویدیویی تمرکز دارد. این شرکت از پورتال پلی استیشن سونی و استیم دک Valve نیز پشتیبانی می‌کند. رئیس نینتندو Shuntaro Furukawa اظهار داشت که می‌خواهند مشتریان را حین استفاده از حساب نینتندو انتقال دهند. با این حال، به نظر می‌رسد که نینتندو روی سوئیچ اصلی تمرکز کرده است و جزئیات سخت‌افزار بعدی را تا زمان آماده سازی نگه می‌دارد.

فوروکاوا در ماه نوامبر گفت که شایعات منتشر شده در اینترنت نادرست است. جالب اینجاست که بسیاری از توسعه‌دهندگان اعتراف کرده‌اند که روی بازی‌های سوییچ ۲ کار می‌کنند. از طرفی، حدود ۸ درصد از ۳۰۰۰ پاسخ‌دهنده در نظرسنجی وضعیت صنعت بازی کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) در سال ۲۰۲۴ اعتراف کردند که به سراغ بازی‌های کنسول بعدی نینتندو می‌روند.

نینتندو سوییچ ۲ کی عرضه می‌شود؟

نینتندو به‌طور رسمی نسل بعدی سوییچ را معرفی نکرد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که هدف نهایی انتشار در اواخر سال ۲۰۲۴، تقریباً هفت سال و نیم پس از نسخه اصلی است. گزارش ژوئیه ۲۰۲۳ از VGC حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ سخت‌افزار جدید را برای این کنسول ارائه دهد.ناگفته نماند که جانشین سوییچ به دلیل محبوبیت نسخه اصلی احتمالاً تقاضای قابل توجهی خواهد داشت. 

یک افشاکننده ادعا کرد که این کنسول در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد، اگرچه ۳ نوامبر ۲۰۲۴ تاریخ احتمالی دیگری است.  سازنده ابزارهای جانبی در نمایشگاه CES 2024، Altec Lansing، نسخه جدیدی از ابزار نرم افزار کد تقلب GameShark به نام AI Shark را معرفی کرد که قرار بود همزمان با Nintendo Switch 2 در سپتامبر ۲۰۲۴ عرضه شود. 

این باعث ایجاد نگرانی در بین گیمرها و طرفداران صنعت بازی شد. در حال حاضر اکثراً بر این باورند که این کنسول بازی برای پاییز منتشر می‌شود. 

نینتندو سوییچ ۲ چه بازی‌هایی دارد؟

  • بازی سه بعدی سوپر ماریو (۲۰۲۴): بر اساس اطلاعات Zippo، شایعه شده است که یک بازی سه بعدی سوپر ماریو جدید با نینتندو سوییچ ۲ در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. مشخص نیست که آیا این بازی دنباله Super Mario Odyssey خواهد بود یا یک قسمت کاملاً جدید را ارائه می‌کند.
  • Mario Kart X: زیپو پیشنهاد می‌کند که یک بازی Mario Kart جدید با عنوان Mario Kart X در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. این بازی به عنوان یکی از گران ترین بازی‌هایی است که نینتندو تا به حال تولید کرده است.
  • بازی New Donkey Kong: زیپو اشاره می‌کند که استودیو EPD Tokyo نینتندو در حال کار بر روی یک بازی جدید Donkey Kong برای کنسول بعدی این شرکت است.
  • Far Cry 7 (پاییز 2025): فیلیپه لیما ادعا می‌کند که Far Cry 7 ممکن است در پاییز ۲۰۲۵ روی جانشین سوییچ منتشر شود.
  • Grand Theft Auto 6 (احتمالا): حدس و گمان‌هایی در مورد بازی Grand Theft Auto 6، که اخیرا توسط Rockstar Games فاش شده است و احتمالا برای سوییچ ۲ عرضه شود. با این حال، Digital Foundry در مورد قدرت سوئیچ 2 برای مدیریت GTA 6 تردید دارد.
  • بازی های الکترونیک آرتز (EA): موضع EA نسبت به سوییچ ۲ نامشخص است. اندرو ویلسون، مدیر عامل EA جزئیات خاصی را برای این بازی‌ها ارائه نکرد، اما درباره «پلتفرم‌های جدید» نظر مثبتی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا