اخبار تکنولوژی

پرداخت ارز دیجیتال در توییتر (X) فعال شد

ایلان ماسک مجوز انتقال ارز برای فعالیت در زمینه پرداخت ارز دیجیتال را دریافت کرد.

 

شرکت تحت رهبری ایلان ماسک در تلاش برای تبدیل X (توئیتر سابق) به یک پلتفرم اجتماعی چند وجهی با عملکردهای مختلف، با موفقیت مجوز لازم را برای فعالیت به عنوان یک مرکز پرداخت ارز دیجیتال در ایالات متحده کسب کرده است.

این اقدام به دنبال پیروزی گری اسکیل در ۲۹ آگوست بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است. این جریان به دنبال گرفتن تایید این شبکه اجتماعی در ژانویه ۲۰۲۲ مبنی بر استفاده از NFT به عنوان تصاویر پروفایل کاربری است.

بر اساس مشاهدات و اسناد، پلتفرم X مجوز انتقال ارز (CTL) و پرداخت ارز دیجیتال را در ۲۸ آگوست از ایالت رود آیلند دریافت کرده است.

رود آیلند که به طور رسمی ایالت رود آیلند و مزارع پروویدنس نامیده می‌شود، کوچکترین ایالت در بین ۵۰ ایالت ایالات متحده است. این جزیره که در ساحل شرقی در نیوانگلند واقع شده است، برخلاف نامش یک جزیره واقعی نیست و تقریباً دو برابر فینکس، آریزونا است.

«مجوز انتقال ارز» چیست؟

مجوز انتقال ارز یا CTL معمولاً مورد نیاز شرکت‌هایی است که خدماتی مانند صرافی‌های ارز دیجیتال، ارائه‌دهندگان کیف پول دیجیتال و پردازشگرهای پرداخت را ارائه می‌دهند. این مجوز تضمین می‌کند که این کسب‌وکارها از مقررات مربوطه پیروی می‌کنند و از رویه‌های مبارزه با پولشویی (AML) و احراز هویت مشتری (KYC) برای جلوگیری از فعالیت‌های مالی غیرقانونی پیروی می‌کنند.

این تأیید رسمی به توییتر اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از خدمات را که به دارایی‌های مجازی متصل هستند، ارائه دهد. در این محدوده، X برای مدیریت، انتقال، و تسهیل مبادله دارایی‌های دیجیتال از طرف پایگاه کاربری گسترده خود تحریم شده است.

پلترفم X، با داشتن نزدیک به ۴۵۰ میلیون کاربر فعال، موقعیت خوبی برای ترکیب پرداخت‌های ارزهای دیجیتال دارد. این امکان جدید می‌تواند نحوه استفاده مردم از ارزهای دیجیتال را برای تعاملات مالی روزمره، به لطف دسترسی گسترده کاربران توییتر، تغییر دهد.

ارزش بازار شیبا اینو در حال حاضر ۴/۸ میلیارد دلار است
ارزش بازار شیبا اینو در حال حاضر ۴/۸ میلیارد دلار است – منبع: TradingView.com

این پیشرفت نشان‌دهنده گام دیگری در توالی مانورهای استراتژیک توسط این پلتفرم، پس از خرید موفقیت‌آمیز پلتفرم X (توییتر سابق) توسط ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته است.

پیشرفت این شرکت یک گام بزرگ است، زیرا توانایی این را دارد که جنبه‌های اجتماعی و مالی را برای تغییر شکل پلتفرم‌های دیجیتال و تأثیر آنها بر زندگی مردم ترکیب کند.

استقبال ایلان ماسک از ارزهای دیجیتالی

ایلان ماسک از حدود سال ۲۰۲۱ به ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین و دوج کوین علاقه‌مند شد و حمایت خود را از آنها در توییتر نشان داد. پس از خرید توییتر، او در تلاش بوده تا این پلتفرم را به مکانی تبدیل کند که کاربران بتوانند کارهای مختلف مرتبط با خدمات مالی را انجام دهند و بخشی از برنامه او اضافه کردن ارزهای دیجیتال به این ترکیب بوده است.

گفته می‌شود که بزرگترین شرکت ماسک، تسلا، حدود ۱۰۷۲۵ بیت کوین به عنوان بخشی از دارایی‌های خود دارد. دوج کوین تأیید عمومی قابل توجهی را از غول فناوری به دست آورده است؛ عاملی که معمولاً تأثیر مطلوب مستقیمی بر قیمت این میم کوین دارد.

مجوز رود آیلند: طرح ورودی کریپتو برای X And Beyond

ارتش طرفداران کریپتو در نهایت انتظار داشتند که X این مجوزها را به دست آورد. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، افشای اطلاعات تاثیری جزئی بر روی میم کوین شیبا اینو گذاشته است که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد افزایش را تجربه کرده است.

مجوز رود آیلند چیزی بیش از یک الزام قانونی از سوی ایالت است. این یک تصمیم تاکتیکی است که با اهداف کلی ایلان ماسک و توییتر-X همخوانی دارد.

با توجه به بررسی‌های نظارتی که معمولاً به دنبال چنین پروژه‌هایی انجام می‌شود، تأیید این مورد می‌تواند  به عنوان الگویی برای سایر سازمان‌های رسانه‌های اجتماعی که به فکر ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند نیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا