اخبار بیت کوین

آیا بیت کوین بالاخره جایگزین طلا شد؟

داده‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین جایگاه طلا را از آن خود کرده است.


اختلاف بین قیمت بیت کوین و احساسات بازار آن ممکن است نشانه‌ای از روند نزولی در آینده باشد. به نظر می‌آید که احساسات و نظرات منفی در مورد بیتکوین بر احساسات مثبت در بازار آن غلبه کرده‌ و ممکن است این منجر به تغییر مسیر آن شود.

این افزایش در احساسات منفی با افزایش قیمت بیتکوین و فعالیت‌های معاملاتی که در روزهای اخیر دیده شده، تضاد دارد. با وجود ارزش فعلی آن که حدود ۳۴۱۰۰ دلار است، افت در کلیت احساسات مرتبط با بیت‌کوین ظاهر شده است.

چارت روزانه قیمت بیت کوین
چارت روزانه قیمت بیت کوین – منبع: Coinmarketcap


جالب است که همبستگی میان بیتکوین و طلا باعث افزایش چشمگیر احساسات مثبت در مورد این ارز دیجیتال برجسته می‌شود، چرا که بیتکوین به عنوان سرمایه‌ای برای مقاومت در برابر نوسانات اقتصادی تلقی می‌شود که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند.

در زمان نگارش این خبر، بیتکوین در حال حرکت به سمت سطح کلیدی ۳۵,۰۰۰ دلار بوده و نسبت به هفته گذشته حدود ۱۳٪ افزایش قیمت داشته است.

افزایش جذابیت بیت کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن

 

اگرچه اخیراً افتی در احساسات مرتبط با بازار بیت کوین مشاهده شده، به طور کلی این ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن به محبوبیت بالایی دست یافته است.

از زمان شروع بحران بانکی در اوایل امسال، همبستگی بین بیت کوین با طلا به اوج خود رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهند که ارتباط مستقیم بیتکوین با طلا به شدت افزایش یافته است. این روند مهم است زیرا نشان می‌دهد که اکنون همبستگی بیشتری بین بیتکوین و طلا وجود دارد.

این موضوع نشان می‌دهد که رفتار سرمایه‌گذاران در زمان بحران‌های اقتصادی به سمت دارایی‌های امن مانند فلزات گرانبها و ارزهای دیجیتال تغییر می‌کند.

در میان پیش‌بینی‌ناپذیری شرایط اقتصادی فعلی، تریدرها و سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌هایی برای حفاظت از سرمایه خود هستند. طلا همیشه انتخابی معقول برای سرمایه‌گذاری در زمان‌های عدم ثبات اقتصادی بوده است. با تشدید عدم اطمینان، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در تلاشند تا سبد سهام خود را گسترش داده و آن را با دارایی‌هایی فراتر از طلا متنوع کنند.

این ذهنیت نشان می‌دهد که علاقه به دارایی‌های جایگزین، از جمله رمزارزها مانند بیت کوین، برای حفظ ارزش سرمایه در حال افزایش است. بنابراین بیشتر معامله‌گران اکنون نگاه خود را به بیت کوین به عنوان جایگزینی برای طلا دوخته‌اند.

متخصصان باور دارند که کاهش عرضه بیت کوین تأثیر مهمی بر روند قیمت آینده آن داشته باشد. هر چه سرعت تولید بیت کوین‌های جدید به دلیل افزایش سختی استخراج آن کاهش یابد افزایش یابد، عرضه بیت کوین کم و تقاضا بالاتر می‌رود. این افزایش سختی استخراج در پایداری بیت کوین نیز تاثیر بسزایی دارد و بیت کوین را کمیاب‌تر می‌کند.

ارتباط بین سودآوری ماینرها و فشار فروش، یک جنبه حیاتی از پایداری بیت‌کوین را  نمایان می‌کند. با افزایش درآمد ماینرها، تمایل برای فروش بیتکوین کمتر می‌شود، فشار فروش در  بازار کاهش می‌یابد و پایداری بیت‌کوین افزایش می‌یابد.

درآمد ماینرها
درآمد ماینرها – منبع: Blockchain.com

با افزایش محبوبیت بیت کوین به عنوان یک دارایی مقاوم در برابر نوسانات اقتصادی، پیشی گرفتن آن از طلا جایگاه مستحکم‌تری پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران بیشتری به جایگزینی طلا با بیت کوین فکر می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا