اخبار بیت کویناخبار تحلیلیاخبار قانون‌گذاری

آیا سقوط بیتکوین نزدیک است؟

۵ دلیل برای سقوط بیتکوین تا ۳۲/۷ هزار دلار

 

در این خبر تحلیل به بررسی ۵ دلیل اصلی سقوط بیتکوین (BTC) می‌پردازیم و نظر تحلیلگرهای برتر بازار را بررسی می‌کنیم.

بیتکوین، ارز دیجیتال پیشرو و گل سرسبد بازار کریپتو، اخیراً افت کرده و قیمت آن به زیر مرز ۳۹ هزار دلار سقوط کرده است. همین موضوع جامعه رمزارزها را نگران کرده است. اگرچه علاقه‌مندان به بازار پیش‌بینی می‌کردند که پس از تایید ETF اسپات بیتکوین از سوی SEC روند صعودی جریان پیدا کند، اما واقعیت سقوط قیمت بیتکوین (BTC) کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد.

در همین حال، تحلیلگران به بررسی روندهای بازار پرداخته و ۵ دلیل بالقوه را در پس فروش غیرمنتظره این ارز دیجیتال کشف کردند. بنابراین، بیایید عوامل کلیدی سقوط اخیر قیمت بیت کوین (BTC) را تشریح کنیم.

دلایل احتمالی سقوط قیمت بیتکوین (BTC)

اگرچه عوامل متعددی وجود دارد که به طور کلی بر احساسات بازار کریپتو تأثیر می‌گذارد، در اینجا به ۵ دلیل کلیدی افت اخیر قیمت بیت کوین می‌پردازیم:

فروش صرافی FTX

با افشای فروش تقریباً یک میلیارد دلاری صرافی FTX از سهام بیت کوین تراست (GBTC) گری اسکیل ضربه قابل توجهی به بازار ارزهای دیجیتال وارد شد. صرافی FTX که اکنون ورشکسته شده است، در بحبوحه فرآیند ورشکستگی خود، تمام ۲۲ میلیون سهام GBTC را برای انجام تعهدات طلبکاران نقد کرد.

لازم به ذکر است که این حرکت، اگرچه برای بازسازی مالی صرافی FTX بسیار مهم است، اما بر ثبات بازار سایه انداخته است.

تایید ETF و نوسانات قیمت بیتکوین

مهر تایید SEC بر ETF اسپات بیتکوین در آمریکا باعث ایجاد خوش‌بینی در بین علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال شده است، اما این حرکت مثبت کوتاه مدت بود. در همین حال، گری اسکیل، به‌عنوان یک عامل کلیدی در فضای کریپتو، به دلیل نقش خود در پایین کشیدن بازار با واکنش‌های منفی مواجه شد.

علیرغم تایید SEC از یازده صندوق ETF بیتکوین، گری اسکیل در مقایسه با همتایان خود مانند بلک راک از نظر حجم معاملات عقب است. حجم عظیم خروجی از GBTC گری اسکیل (مجموعاً ۳/۴ میلیارد دلار) با خروج ۶۴۰/۵۰ میلیون دلار در هفتمین روز معاملاتی آن و انتقال مقدار قابل توجهی بیتکوین به صرافی‌های مختلف، فشار بازار را تشدید کرده است.

سرمایه گذاران به‌دنبال نقد کردن سود خود در بازار کریپتو

در میان پیش‌بینی افزایش قیمت پس از تایید ETF بیتکوین، برخی از سرمایه‌گذاران سود خود را به پول نقد تبدیل کردند. افزایش قیمت بیتکوین در طول سال ۲۰۲۳، ناشی از خوش‌بینی فعالان بازار و مردم در رابطه با تایید ETF و رویداد بعدی هاوینگ، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا روی سودهای کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری کنند و پس از آن سرمایه خود را نقد کنند.

با این حال، کارشناسان بازار نسبت به پتانسیل ETF برای جذب جریان‌های ورودی قابل توجه در آینده خوش‌بین هستند که به طور بالقوه قیمت بیت کوین را به بالاترین رکورد خود می‌رساند.

نگرانی‌های نظارتی

موضع تهاجمی SEC در برابر بازیگران رمزارز مانند کوین بیس، بایننس و ریپل، در میان سایر اسامی بزرگ این بازار، همراه با احساسات منفی از سوی چهره‌هایی مانند سناتور الیزابت وارن و رئیس SEC، گری جنسلر، باعث ایجاد عدم اطمینان شده است. عوامل کلیدی جهانی، از جمله اتحادیه اروپا و کره جنوبی، که قوانین جامع را بررسی می‌کنند، بیش از پیش به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا قبل از تعهد به بخش کریپتو به دنبال شفافیت باشند.

تنفسی کوتاه پیش از انتشار داده‌های کلیدی اقتصادی

این هفته با انتشار داده‌های اقتصادی مهم، از جمله تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ و داده های تورم PCE آغاز شد. هم‌زمان سرمایه‌گذاران برای تأثیرات بالقوه انتشار این آمار روی بازار آماده می‌شوند. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که شاخص‌های کلیدی مانند شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، دید بهتری از سلامت اقتصادی ایالات متحده ارائه دهد.

اگرچه انتظار می‌رود فدرال رزرو سه کاهش نرخ را در سال ۲۰۲۴ اعلام کند، هر گونه حرکت جنگ‌طلبانه از سوی صندوق ذخیره فدرال، که از سه کاهش نرخ مورد انتظار در سال جاری منحرف شود، می‌تواند باعث فروش بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال شود.

یک تحلیلگر نسبت به سقوط بیتکوین هشدار داد

سقوط بیتکوین، در نتیجه یک تعامل پیچیده از عوامل، از بازسازی FTX گرفته تا عدم قطعیت‌های نظارتی و استراتژی‌های نقد کردن سود از سوی سرمایه‌گذاران است. همانطور که جامعه ارزهای دیجیتال از دل این چالش‌ها عبور می کند، آینده همچنان نامشخص است.

با این حال، عوامل کلیدی بازار برای تغییرات بالقوه آماده می‌شوند و چشم‌ها به شدت به شاخص‌های اقتصادی و تحولات نظارتی دوخته شده‌اند. فعالان و تحلیلگران این بازار امیدوارند که در روزهای آتی روندی دوباره شکل بگیرد که سناریوی ارزهای دیجیتال را تغییر دهد. اما، اظهارات اخیر علی مارتینز، تحلیلگر ارشد ارزهای دیجیتال، بیشتر بر احساسات بازار تاثیر گذاشته است.

در پست اخیر خود در پلتفرم X، علی مارتینز، با استناد به الگوهای اصلاحی تاریخی، نسبت به کاهش احتمالی قیمت بیتکوین تا ۳۲۷۰۰ دلار هشدار داد. به میزان قابل توجهی، مارتینز ارتباط بین افزایش اخیر بیتکوین به سطح فیبوناچی ۷۸/۶٪ و چرخه‌های قبلی را برجسته می‌کند که نشان‌دهنده یک اصلاح بالقوه برای اصلاح فیبوناچی ۵۰٪ است.

به گفته وی، اگر تاریخ تکرار شود، بیتکوین می‌تواند افت قابل توجهی را تجربه کند و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا سطح ۳۲۷۰۰ دلار را از نزدیک زیر نظر بگیرند. این تحلیل به عنوان یک یادداشت هشداردهنده در بازار بی‌ثبات کریپتو عمل می‌کند و از سهامداران می‌خواهد که در میان نوسانات بازار و تعدیل قیمت هوشیار بمانند.

در همین حال، در زمان نگارش این خبر، بیتکوین با قیمت ۳۸۹۶۳/۶۶ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۴/۱۷ درصد کاهش داشته. با این حال، حجم معاملات آن در همان بازه زمانی ۸۳ درصد افزایش یافت و به ۳۱/۰۴ میلیارد دلار رسید. طی ۳۰ روز گذشته، این ارز دیجیتال حدود ۱۱ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا